Jeg ser at Pushwagner skal ha utstilling på Astrup Fearnley fra november 2026 til mars 2027.
Vedlagt i museets pressemelding ligger foto av Produksjon 1992 fra Astrup Fearnley samlingen, er det noen som har oversikt på om det er flere verk av Pushwagner i denne samlingen?
@LeoCastelli Vet du hvilke originaler som vises frem og hvor man evt. kan se dem digitalt?
Utrolig gøy for Push med utstilling hos Astrup Fearnley hvor de fokuserer på hans kvalitetsperiode. Ut ifra bildet i denne artiklen ser det ut som om AF har kjøpt inn originaler fra Push til samlingen: Pushwagner - Astrup Fearnley Museet
Det skjer mye annet spennende rundt Pushwagner og “En dag i familien manns liv” også i disse dager - jeg kan dessverre ikke røpe noe mer på dette tidspunktet
Nei, dette er original tegningene til Soft city som kom før EDiFML.
Alle originaltegningene er utstilt. Tipper det er tegninger/reproduksjoner av noen av de samme motivene som @GalleriGunther refererer ti.
”Heldigvis for oss dukket Soft City opp igjen i en koffert på et loft. Boken ble utgitt i Norge av No Comprendo Press i 2008, og av kresne New York Review Comics i 2016.
«Når jeg ser disse tegningene, merker jeg at jeg fullstendig har fortrengt det robotaktige ved tilværelsen», sa forfatteren Dag Solstad da han fikk se Soft City utstilt i Berlin i 2008, ifølge Petter Mejlænders bok om kunstneren.
Det er nok rett som du sier. Finnes flere tegninger og malerier med motiv fra Soft City, men som gjerne er laget i ettertid. Skal sjekke hvilket årstall mine er signert
Betydning: “RIP Push (Pushwagner)”, “A4”, “Legende”, "Knukket Sprøyte (mot heroin), “FTS (Fuck The System - som han karikerte)” og “Another Brick (ref. Pink Floyd - Another Brick In The Wall)”. Ekraveien t-banestasjon, Oslo (stasjonen etter Røa retning Østerås - Linje 2 Østerås-Ellingsrudåsen). Den ble raskt fjernet, så det falt ikke i god jord hos mannen med hatt.