Ramme inn selv

Hei!

Lurer på om noen har erfaring med og ramme inn selv, har sett bla. noen som har rammet inn Victor Ash sitt Astronautbilde med ferdig ramme. Noen som har tips/råd om dette? Alle de andre bildene mine har jeg rammet inn hos rammemaker, men dette er et bilde jeg ser for meg at jeg kommer til og bytte ramme på senere, så vil bare ha en helt enkel ramme nå.

Bildet er 50x70 hvis det har noe og si :smile:

På forhånd takk for hjelpen.

Hei

De får du for noen hundrelapper på IKEA.
Et tips er å høre med rammemaker om de kan lage paspatout og sette det i Ikaerammen for deg. Da ser det litt bedre ut, og hele greien kommer på godt under 1000 lappen.

Du kan ihvertfall kjøpe standard rammer med dimensjoner på 50 x 70. Ulempen er at trykket blir klistret mot kanten. Kjøp heller en større ramme og som @jumbo2000 sier, får èn rammemaker til å kutte ut en paspatout som fyller

Print i str. 50 x 70 i IKEA ramme.

1 Like

Ja, hadde jeg hatt plass til paspatout så hadde jeg gjort det, men det har jeg ikke, og derfor jeg bare vil ha ramme på det inntil videre. Men blir printet ødelagt av og gjøre det? Så lenge en er forsiktig skal vel det gå bra? Eller? :smile:

Dette bildet har jeg bare i en enkel ikea ramme. Går helt fint det.

2 Likes

@torulv og der var den ballen lagt død;-)

Tusen takk! :slight_smile: Da prøver jeg det og ser hvordan det blir! Takk for god hjelp! :slight_smile:

Har du IKEA ramme på kr? :stuck_out_tongue:

Har ikea ramme på zooicide også :smile:

3 Likes

Kan jeg spørre hvorfor du har IKEA ramme på Zooicide og ikke rammet det inn hos en rammemaker?

Fordi jeg synes det ser bra ut slik som det er nå. Er ikke noe problem så lenge bildet ikke henger i direkte sollys.

1 Like

Med glasset direkte på trykket, vil syren i plasten feste seg på trykket og ødelegge. Trykket vil også etter en tid slå seg pga det ikke har noe vei å bevege seg ifht endringer i luftfuktighet og temp. Det som er gjort der, ser pent ut (enig i det) men er en lite smart løsning.

1 Like