Release 29.03-18: Martin Whatson - Connection

Noen som har mottatt sitt trykk? Sporingen hos meg har hatt samme status i en uke nå, «on its way to Oslo». Andre som opplever det samme? Merkelig at det skal ta så lang tid over dammen.

Virker som om det er tollmotaket i Oslo som ser ut til å ha for vane å legge tuber fra GP til side uten at tuben registreres som ankommet. Opplever alltid at tuber fra GP tar ekstremt lang tid i motsetning til andre tuber sendt fra England.

2 Likes

Står samme hos meg. Ifølge posten var det heller ikke ankommet tollager .

Mitt er nå sendt fra Oslo og det ligger ett tollgebyr på 500 kr… selv om jeg sendte inn dokumentasjonen for flere uker siden…

Samme hoss meg. Er det neste tolletaten ? Har ventet på svar siden november på forrige sak .

La oss ta diskusjonen videre i fortollingstråden her: Fortolling - Mal av mail til posten ved feilfortolling

Eg har nettop snakket med en hyggelig dame på kundeservice (Anne Brit/Berit), men de hadde en ny forklaring denne gangen.

Oppdaterer gjerne med svar fra tolletaten, så vi andre vet vmhva som skal sendes inn.

1 Like

Er bare å bruke den samme malen som Shagga la ut for litt siden og tipset om at man burde sende til Posten.

Jeg brukte den sist jeg kjøpte fra GP (og la med kvittering som viste at jeg hadde lagt ut for den feilaktige fortollingen) og sendte inn til Tolletaten. Fikk svar etter to uker og penger på kontoen etter 1-2 måneder. Fikk da også tilbake gebyret fra Posten når jeg viste til godkjenningen fra Tolletaten.

2 Likes

Da sender jeg nødvendig informasjon inn før. Men alle skal jo hente samme. Ser de bare hadde svart med informasjon som kan være vesentlig for flere.

Da har jeg plukket opp min HF, måtte betale 518.-
Tuben var merket med main edition til £295, får høre med posten om noe papirer på fortollingen.

9 Likes

Skikkelig stilig😎 Grattis!

1 Like

Min bror og jeg var så heldig å få hver sin main edition. I forkant, sendte begge tilnærmet lik mail vedrørende fritak for fortolling/mva. I dag når vi skulle hente printene, endte jeg opp med å måtte legge ut 518 kr. Han fikk ingen tollkrav som måtte betales. Posten i et nøtteskall… Praksisen deres virker helt håpløs, og vilkårlig.

1 Like

Jeg fikk over 1200 da jeg skulle hente mitt. Flott at de gjør ting likt.

1 Like

Det er gjerne ikke over. Jeg fikk et prefab print i oktober og fikk i februar faktura fra bring på fortolling… alle papirer sendt inn når de ba om det. Man mister litt gleden av å få et nytt print når det er slik.

1 Like

Vet ikke helt om det gjør klagingen mot Posten / Tollvesenet lettere at GP sender HFene som main edition. Du vil da ha et COA og en faktura som ikke sier main edition, samt a totalpris er mye høyere enn det du har betalt toll for… Vil anta at i dette tilfellet er det best å bare bite i det sure eplet og betale disse 500 NOK og move on.

1 Like

Det hjelper nok ikke mye det nei, gjør bare ting vanskeligere vel? Jeg kommer ikke til å ta den noe videre, er ikke mange prosentene på det trykket uansett.

1 Like

Fikk en Son of Man med fant jeg ut idag, skal til rammemaker på freadag. Er dette noe som verdt å ramme inn eller gjøre noe med? Eller snakker vi maks ikea ramme?

Her er min og den henger i gangen.
Eg syntes det var verdt 149kr i passepartout iallefall :wink:
Rammen ble kjøpt på bruktmarked og spraylakket svart :slight_smile:
Før pasp

Etter pasp

12 Likes

Etter hundre runder frem og tilbake fikk jeg endelig et positivt svar:

6 Likes

Heidi H. is back :hearts: