Salg til utlandet

Hei,
Er det noen her inne som har erfaring med å selge & sende trykk/bilder til utlandet (Tyskland i dette tilfellet)
Samt å motta betaling via pay pal ?

Blir veldig glad for gode innspill :grinning_face_with_smiling_eyes::+1:

Hei

Har sendt litt. Takstene ligger på posten sin side. Koster knapt mer enn en norgespakke tipper jeg.
Send kjøper paypal adressen din. Så får du all info du trenger på kjøper.
Funker helt fint :grinning:

1 Like

Høres bra ut :+1: Takk for tilbakemelding

Anbefaler CarryOn cash. Dette er samme som norgespakke med sporing/forsikring etc. Koster mellom 300-400 de fleste steder i verden. Paypal fungerer fint. For deg som selges er det beste en såkalt pengeoverføring. Ved varekjøp kan kjøper i verste fall kreve alt refundert innenfor 6 mnd. Da lønner det seg med tracking etc.

1 Like

Et par ting til du kan tenke på. Dersom bildet du skal sende er over en viss verdi (tror det er 10 000 innenlands) så må det forsikres separat. Det koster noen hundrelapper, men du kan la dette være opp til kjøper - de fleste vil jo ha det.

Pakking er også en ting. Trekasse til lerret og rull til trykk. Staples har rull og silkepapir, pass på at det er en “snug fit” og at trykket ikke beveger seg inni der. Igjen, dersom det er kostbart kan du legge en ekstra rull utpå. Jeg har ofe brukt Biltema sine støperør til dette.

Og så en siste ting; pass på at tilstanden det du sender er nøye beskrevet, folk er utrolig opptatt av tilstand på trykk spesielt. Hvis selger vet nøyaktig hva han/hun får kan du spare deg for mye arbeid.

1 Like

Takk for alle gode tilbakemeldinger. Føles litt mindre skummelt å (muligens) sende noe ut av landet nå😄

Posten forsikrer ikke utenlands for privatpersoner. Da er det DHL eller tilsvarende du må bruke. Koster over 1000 lappen.

1 Like

Rart, jeg mener ganske sikkert å ha gjort dette. Ikke fra postkontoret med standard forsikring, men har levert på godsterminalen og fått forsikring gjennom et selskap posten bruker (husker ikke hvilket det er). Som sagt ikke så dyrt heller. Men rutinene kan ha forandret seg siden jeg gjorde dette sist.

Skummet litt fort igjennom bring sine sider og mener å tro at “business parcel” er greia. + forsikring som kan tegnes som tillegg. skulle dekke verdi opptil 100.000,-
Får finlese litt nærmere når jeg får ånden over meg :grinning_face_with_smiling_eyes:

Som privatperson får du ikke benytte bring dessverre.

ja, så det nå. :+1:

Måtte sjekke det opp. 18. mai i år brukte jeg Bring til sending av kunst med forsikring spesifisert. Jeg er ikke et firma. Det er tydeligvis verdt et forsøk iallefall.

2 Likes