Bare jeg som ikke kjøper denne fortellingen?

Kjøper den ikke selv.
Var veldig stille rundt denne releasen her på forumet også.
Jeg har en bekjent som ikke fikk kjøpt så tror de ble solgt.
Prøvde og kjøpe kl 18.02. Da var alt utsolgt
Vet man at det er utsolgt eller antar man at det er utsolgt? På siden deres står det at de er utsolgt, men hvor mange var tilgjengelig? Det tar seg mye bedre ut å ha en «sold out» etter 2 minutter enn at de ligger tilgjengelig i timesvis. Tror folk ville blitt overrasket over hvor mange eksemplarer av ulike trykk som er tilgjengelig for kjøp via e-post om man bare spør de som selger. Ironisk nok så kan det være snakk om print som har 5x i pris på gråmarkedet.
Helt korrekt. Dette er et kjent trekk i kunstverdenen, spesielt de siste 10 årene. Er jo noe riv ruskende galt når GP (som en av mange aktører) til stadig har samme trykk på sine vault. Da skjønner man jo fort at noe skurrer (eller overraskende mange skjønner det ikke…)
Vurderer å kjøpe min første Chevrier. Men er jo en jungel med trykk.
Vanskelig å finne ein personlig favoritt.
Kva er dei ‘mest kjente / hard to get’?
Det mest kjente er vel kanskje triumph/beginning? Det er to versjoner av dette. Ett som kom nå i senere år som XL utgave, eller så har man den originale som kom ti år før dem igjen.
XL kom for å feire 10års-jubileum. ( mener jeg å huske )
Er nok det beste av Sandra som dem fleste kjenner til etter min mening.
Også har du La cage et les deux âmes, som er en collab med Martin Whatson.
Derfor går man for en original
Bare jeg som tenker at Sandra ødelegger veldig for seg selv ved å melke markedet for alt det er verdt?
Og nå: trading kort??
Hva tenker samlerne? Gir det å eie et Sandra verk samme følelsen som det gav for noen år siden? Vil tro de som bla. sitter på de gamle diptych føler seg kanskje litt lurt siden hun lagde nye i XL utgave. Virker ikke som hun bryr seg særlig om fansen.
Men er noko med bilda som trigger.
Dog både ho og blant anna Torgersen har latt trykkemaskina fått arbeide litt for flittig…
Framleis lysten på ein Chevrier, men kanskje lurt å vente enda lenger…
Vente enda lenger? Tenker du da på at de skal ned i pris, eller til hun begynner å produsere julepynt, klær, bordbrikker, glass/krus osv med motiver?
Venter på tank top ja…
Julekule hadde og vore tøft.
Likte henne godt før, men da hun begynte å masseprodusere «krims krams» ødela det mitt inntrykk av henne. Ble en useriøs kunstner i mine øyne
Jeg blir ambivalent i forhold til debatten om Sandra Chevrier og hennes merch. Skuffelsen over hennes “melking” av samme motiver i flere størrelser og et kunstnerskap som en del av hennes kjøpere er litt skuffet over manglende utvikling av motivkretsen er følelser jeg også har i møte med andre kunstnere som har kjørt seg fast i et spor.
Jeg har ingen bilder av henne, kjøpte ett i begynnelsen av kunstnerskapet - kom ikke på veggen, så puttet pengene i noe annet.
Det jeg synes er mest interessant er hennes og andre samtidskunstneres bruk av merch, her fleipes det om julekuler, viskelær osv.
Går du inn på Munch Museets nettbutikk blir du møtt av Munch julekuler, duftlys og andre ting jeg tror Munch ville satt både rødvinsglasset og mere til i halsen av. Jeg har et par grafiske blad av Munch, men bryr meg lite om julekuler med skrik på - verdien på Munchs kunst blir neppe å falle av Munch museets kommersialisering av hans kunst, men hans og mange andre verdensnavn copyright er gått ut. Museums butikker og andre forhandlere oversvømmes av Claude Monet kopper, Van Gogh sengesett i en uendelig strøm, felles for dem alle er kunstneren er død og får ikke en krone av salget. Så er spørsmålet er en kunstner som lever og får inntekter av merch salget en dårligere kunstner og melker markede for alt det er verdt vs f.eks Munch som ikke har personlig innflytelse eller inntekter fra salget til å utvikle kunstnerskapet mens han levde og skader det kunsnerskapert mere når du er i live, en om Chevrier og andre samtidskunstnere holder seg borte fra merch
Var bare noen tanker jeg spekulerte i går kveld, når jeg spiste risengrynsgrøt med smør og sukker uten kanel - fordrar ikke smaken - håper ingen lager Julia kanel bokser 70 år etter min død, men tror markede uansett er smalt.
Billigste på markedet. 4 AP igjen opplag på 10
Signert og nummerert