Sandra Chevrier - Generelt

Har en del trykk fra Sandra som jeg enda ikke har fått rammet inn, men vurderer nå å heller kjøpe meg en original; enten på papir eller på lerret.

Lurer derfor på;

  1. Hvordan er prisingen for originaler på papir?
  2. Hvordan er prisingen for originaler på lerrert?
  3. Hvordan er prisingen for trykkene, og er det eventuelt forskjeller mellom de ulike trykkene mhp. motiv og/eller størrelse på editions (f.eks. 45ed mot 100ed)?
  4. Kunne selvfølgelig også tatt med HF, men antar disse ligger en plass midt mellom vanlige trykk og originaler på papir?
1 Like

Har fått noen svar på PM, skjønner at ingen ønsker å trå feil her :wink:

Spør fordi jeg lurer veldig på hvor mye jeg eventuelt må betale for originaler… send gjerne flere PM :smile:

Får ta sats jeg da og håpe jeg ikke tar helt feil :wink:

Fint om vi kan diskutere åpent:-)

Print går for 4000-6000,-
Original på papir rundt 12000,-
Lerret varierer veldig i størrelse så her er det vanskelig å komme med noen antagelser.

Hva tror dere om F. Eks sketchene som ble sluppet hos COA?

Så for øvrig på Banksy forum at GP og COA svarte at de hadde solgt print fra den siste releasen til mange forskjellige land, ikke kun Norge (slik man til tider skulle kunne tro) - og det er jo i alle fall et godt tegn med tanke på fremtidig utvikling.

Det jeg har sett på finn.no ligger vel i den rangen @Groms sier;

  1. Trykk: 4.000 - 6.000
  2. Original på papir: 12.000

Virker som en del av trykkene går veldig raskt, mens andre ligger en stund…

Når det gjelder sketchene; ingen anelse - kommer vel an på hvilken del av SC sine motiver man liker; selve tegningene, eller fargene/tegneseriene?

Prøvd å få oversikt over dette i lang tid selv, men jeg ser det som ganske umulig. Det meste selges uten at folk oppgir pris og det er lite som selges på ebay.

Jeg tror at estimatet med 12 på papir stemmer, med evt. noe fratrekk for de som er akvareller som er bølget i papiret. Trykk varierer fra trykk til trykk, ikke alle som er like populære. F.eks marilyn trykket er det vanskelig å få tak i , men det som ble sluppet på Reed og et ca samtidig på galleri coa er en del billigere.

Fra Reed var det orginaler i størrelsesordenen 15.000 til 64.000 avhengig av størrelse.

Ble utsolgt ganske fort, jeg tipper at de som henger på scope idag (2 stk) er av den størrelsen som kostet 64 000, Hva det faktisk koster nå er ikke godt å si.

Når det gjelder second hand markedet på prints av Sandra tror jeg prisene begrenser seg da mye av det hun har gitt ut er veldig likt.

Kommer S til Norge i år? En original hadde vært noe…

Dette lurer jeg også på!

Dette antar jeg at det bare er @REEDPROJECTS @reedprojectsgallery som kan svare på. Hun er veldig opptatt og ser ikke for meg at hun skal ha noen andre visninger her i Norge enn igjennom dem.

Hun hadde salgsutstilling på@reedprojectsgallery i August med mye kjekt!
mener det meste ble solgt første dagen også…

Det meste var solgt før utstillingen åpnet :slight_smile:

Det som var igjen usolgt etter utstillingen var vel den svart/hvitt serien som det nå er laget trykk av.

SC solgte verk i NY i helgen til 132 000 pr stk. Disse var da 60"x48" . Vil si det var en heftig markup fra i fjor. Fremdeles utsolgt da… noen har peng :stuck_out_tongue:

Så bra at min er 74x48 da :slight_smile:

1 Like

@JaTakk Sånn, om du vurderte å kjøpe :stuck_out_tongue: Kommer originaler til salgs i juni når hun har eget show i NYC. Bare pass på å ha cash on hand og vær rask på avtrekkeren…

60"x48" - er dette inch eller cm? :stuck_out_tongue:

Dette er tommer, tenk om det hadde vært cm :stuck_out_tongue:

1 Like

Next show at Reedprojects outside of artfairs will be Summer 2016

6 Likes

Har undersøkt endel rundt 11’’ x 14’’ orginalene. Fikk svar fra COA og Reed og dette er nok en riktig pris å forvente på de pr dags dato ihvertfall: 11’’ x 14’’ are a bit hard to price at the moment because she doesn’t do this size anymore. but too help you I know some of them sold for 1700 $ usd to 2200 $ usd