Sandra Chevrier - La Cage, Lómbre de ton ombre

Noen som selger for en fornuftig pris få dager etter slipp?

2 Likes

Svaret på det er ganske sikkert nei antar jeg :see_no_evil:

2 Likes

Villig til å betale over slipp selvfølgelig. Men 3x som flere har inntrykk av blir litt for dumt. Prøver virkelige å holde interessen oppe for kunst, men føler det blir vanskeligere og vanskeligere, dessverre

1 Like

Menmen, sånn er det vel bare. Jobber innen finans, så jeg forstår jo tross alt hvorfor. Men det er synd. Klokkeverden føler jeg har en mer fornuftig tilnærming her, dessverre… er ikke enkelt å forelske seg i kunst lengre

3 Likes

Bare ha litt is i magen, så daler dette nok ned i pris når den største interessen forsvinner.
Som oftest er prisen høyest rett etter slipp :slightly_smiling_face:

3 Likes

Rett meg gjerne men hvordan har klokkeverden en fornuftig tilnærming.

Bare å ta en titt på Rolex, PP, AP, VC, Enkelte Tudor modeller?

Lange ventelister hvis man i det hele tatt kommer seg på en venteliste på de populære modellene.

Hvis man skal ha det heteste på annenhåndsmarkedet så man gjerne betale 3-5 ganger nypris. Det samme gjelder for trykk virker det som.

Men forstår at det er dette trykket du vil ha og da må du være tålmodig så stabiliserer prisene seg etterhvert som @Ghozt skriver :slight_smile:

Lykke til i jakten! :slight_smile:

2 Likes

Jeg forstår poenget ditt, 100%.

Men, jeg vil argumentere for at ingeniørkunst i verdensklassen er noe annet. Akkurat i dette tilfellet snakker vi om en kunstner som spytter ut titusenvis av trykk i året (sammenlagt).

Jeg mener absolutt ikke at Sandra gjør noe mindre imponerende, men de store urmakerne er flinkere på å faktisk holde eksklusiviteten på «kunsten» dem lager.

Derav forsvarer jeg mye heller å kjøpe en AP til 300% over pris ved «slipp» enn ett nytt Sandra trykk til 300% over slipp, 4 uker i etterkant

2 Likes

Vil jo heller si at klokkeuniverset er enda mer skakkjørt. På de fleste kunstslipp har man i hvert fall en liten sjanse.

Skal du ha en klokke må du enten betale x-ganger prisen for en brukt en på Finn, eller smiske med en urhandler i flere år. Da gjerne kjøpe masse «tulle» -modeller du egentlig ikke ønsker, kun for å få et kundeforhold og så få lov til å stå på venteliste i x antall år… Men gøy er det😄

Edit:

@anon57870405, så ikke ditt svar før nå. Men veldig enig!

@milkshake, skjønner hva du mener i forhold til eksklusivitet, men på lotteri kan du jo vinne :slight_smile:

2 Likes

Dessverre har jeg inntrykk av at lotteri ikke nødvendigvis er et rent lotteri. Kall meg gjerne en bitter taper; men når man har meldt seg på hvert eneste lotteri i snart 5 år, og ikke enda hatt hell… jeg stusser på forskjellen fra «lotteri» og venteliste på en sportsmodell fra Rolex. Bekjentskap lenge leve

1 Like

Jeg har selvsagt også mistanke om at det selges og holdes av til bekjentskap. Men du har en sjanse på lotteri, eller å være hurtig ved slipp. Jeg hadde ikke stor tro på lotteri selv, men har faktisk vunnet noen ganger.

Hva med å bruke litt tid på å undersøke andre kunstnere. Mye bra man kan kjøpe uten stress. Men det er litt som med klokker. Man smeller ikke av 100k på en grand seiko når man kan risikere at naboer og kolleger ikke vet hva det koster. Da er det tryggest at alle går med sub og kan nikke til hverandre.

6 Likes

Tro meg. Kunne jeg kjøpt en Grand Seiko snowflake hadde jeg gjort det igår. Ikke glem at du får 6-7 Sandra trykk får du er oppe i en Grand Seiko. Igjen, jeg forstår poenget du kommer med, men la oss være ærlig, hvis du skal opp i grand seiko i kunstverden må du langt over Sandra. Kunstinteresserte har rett og slett bedre smak, skal man faktisk ha det beste, må man betale deretter

3 Likes

Og derfor elsker jeg kunst, har ikke noe ønske om å argumentere med noen her. Jeg bare hater flippere, er det alt kommer ned til for min del…

2 Likes

Du hater de, men ønsker å kjøpe av de?
Er som den gamle debatten, hva kom først Høna ell Egget. Jeg vil påstå det er kjøperen som kom først, ell så hadde ikke flipperen hatt noen å selge til :sweat_smile:

1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket 14 dager etter siste svar. Nye svar er ikke lenger tillatt.