Sandra Chevrier | Ny Release

sandrachevrier

https://www.instagram.com/p/CD2fW2PpRjO/

New print release. La Cage et le grondement du tonnerre (The roar of thunder) Full bleed archival pigment print with hand deckled edges. Edition of 50/24x30” $485 usd. Available on @hashimotocontemporary online shop on Thursday, August the 20th at 1pm eastern (NYC time), signed & numbered by the artist.
NO pre-orders in person, online or over the phone. Link to shop: https://store.hashimotocontemporary.com :camera: by Lanee Bird and Mr.B

Kun 50 opplag, der mange ikke vil bli tilgjengelig online

sandrachevrier

Verifisert

@emontez1970 we’ve actually kept a certain amount to those who attended the exhibition and made an appointment to make sure that they were going to people who appreciate my work and not bots or flippers. As for the release online, there’s only a few available and the gallery will (like they did with the book release) make sure bots don’t win.

1 Like

Hvor mange tusen trykk har Sandra laget de siste årene? Når blir markedet mettet? :face_with_raised_eyebrow:

8 Likes

Ser ingen grunn til at markedet skal bli mettet med det første, det hun lager appellerer til folk i alle aldersgrupper. Du trenger heller ikke være en kunst elsker for å ønske en Sandra på veggen, jeg har mye forskjellige på veggene mine og når folk kommer på besøk så er det alltid Sandraene jeg får spørsmål om først. Jeg er ingen spåmann, men jeg tror hun kommer til å være stor i mange år fremover, jeg tror dog ikke at vi vil se den største prisveksten. Er isåfall mye mer usikker på Whatson, da det ikke har like bred apell. Jeg elsket dog dette trykket og vil gjøre det jeg kan for å klare å sikre meg et;)

3 Likes

Når blir det nok av disse plakatene?

6 Likes

Det hun skriver er at collaben med Obey skulle har vært lansert pre-covid, men at du fysisk ikke klarte å få printet det. Hun sier videre at hun alltid lanserer et nytt trykk iforbindelse med en solo-utstilling. Jeg tipper dette vil fly ut, det er kun 50 eks, og la oss si at halvparten går til de som fysisk har fått reise på utstilling. 25 til massene.

Når markedet slutter å kjøpe ?

Samtidig har både @Gard og @Gulosten et poeng. Jeg synes Sandra drukner markedet med trykk i et meget høyt tempo. Tviler ikke på at hun vil fortsette å få solgt en stund, men det er jo noe med å “beskytte” sitt eget verk. Chevrier var noe av det første jeg fikk i samlingen min, men pga hvordan hun “overproduserer” gjør at jeg samtidig ikke er like interessert. Det er det jeg har på veggen her hjemme jeg føler minst for. Verkene får absolutt oppmerksomhet, men jeg tror også det er noe av det som folk fort mister interesse for. Det begynner å få veldig plakat-følelse av det hele.

3 Likes

Helt ærlig! Som grunnleggere av kunstveggen så synes jeg det blir veldig feil å snakke ned kunstnere @Gard og @Gulosten. Jeg har også mine egne meninger om forskjellig kunst det skrives om her inne, men det holder jeg for meg selv. Plutselig en dag så skal man jobbe med av de kunstnerene og da er det kjedelig å bli konfrontert med slikt. Jeg ville allefall ikke jobbet med noen som tidligere har snakket meg ned eller forøvrig noen andre kunstnere. Om man har galleri eller er i bransjen på et eller annet vis synes jeg det blir veldig feil, men det er nå min mening.

12 Likes

Fundamentalt uenig. Om man ikke kan diskutere kunstnere og ha forskjellige oppfatninger så er jo hele poenget med både forumet og kunsten i seg selv borte.

9 Likes

Tror ikke det er helt poenget til @Calizto. Slik jeg oppfatter det mener han at @Gard og @Gulosten har en rolle her inne på kunstveggen hvor det tar seg litt dårlig ut om de snakker ned kunst og kunstnere. Han sier ikke at den “vanlige” i gaten ikke skal kunne diskutere fritt her.

Selv mener jeg at de bør på lik linje som andre få mene det de måtte ønske her på veggen om kunst og kunstnere. Det hadde vært annerledes om de satt her å pratet ned brukere av kunstveggen :). Som tidligere har vært gjort av gallerister (heter det det?) som var aktiv her inne. Men det er en helt annen sak.

2 Likes

Det er fort gjort å være besserwisser. Folk har snakka ned folk før og det er overhodet ikke ensbetydende med nedgang og falitt

3 Likes

Hvorfor skal man plutselig jobbe med en kunstner man ikke liker? Om noe så skulle jeg ønske folk med god peiling delte enda mer av sine refleksjoner og kunskap. Trykket kommer uansett til å selges raskt ut og øke i pris så det er jo bare å kjøpe om man får muligheten.

2 Likes

Oooh… Dette trykket var litt av en lekkerbisk. Lei lesning at høvdingene blafrer med fjærne sine og sender røyksignaler om å lage dårlig stemning rund vår kjære Chevrier.

Kanskje et utløp av hjemmekontor og skrikende unger? :joy:

2 Likes

Noe av det beste fra Chevrier.
Ryker vell på under 2 sek

1 Like

Jeg var med å starte dette forumet for å snakke om kunst, og da syntes jeg det er greit å kunne få si noe om det som postes her.

Disse release postene burde også være en plass for kritisk tenkning og ikke bare noe som er med på bygge under alle de som ønsker å flippe disse tingene.

God kunst handler sjeldent om hva som flest kommenterer på eller hva som selger ut etter et minutt. Chevrier var morsom da hun begynte med disse verkene for 7 år siden (ren gjetting er det riktig?), men nå som det har gått tid hadde jeg ønsket å se en utvikling. Ser du noe særlig forskjell på det hun gjør nå og det hun gjorde da hun startet? Hva er utviklingen? Er den til det bedre eller det verre? Det er mange spørsmål som burde stilles når du skal vurdere verkene hennes, og masseproduksjonen av plakater er absolutt noe det burde stilles spørsmål ved.

Men liker du det og har lyst til å ha det på veggen er det bare å gå for det!

21 Likes

Den kommentaren du kom med over var i mine øyne mer “trolling” enn kritikk. Jeg kunne selv ikke kommet med slike kommentarer om jeg var profesjonell og har kunst som yrke. Men folk er forskjellige og det respekterer jeg. Men av personer som deg forventer jeg mer en utredning og forklaring bak det som postes, ikke bare oppkast i en liten setning.

Men nå det er sakt så har nok Sandra Chevrier bidratt til veldig mange av medlemmene her på Kunstveggen.no, da interessen for hennes verk har vært spesielt stor i Norge.

Jeg kan ikke fortelle hva som er god kunst for hvermannsen. Om Chevrier lager hva jeg synes er god kunst er ikke det samme som at alle andre skal synes det er bra. Om det er bra eller ikke i dine eller mine øyne betyr veldig lite i det store bildet, men når man kan slippe 1000 trykk løpet av et år og alt blir utsolgt og etterspørselen fortsatt er der må det vel være et lite tegn på suksess?

Verkene Sandra maler begynner å bli ganske så komplekse med dybde og farger. Det vanskeliggjør prosessen ved trykk i høy grad. Jeg selv foretrekker et silketrykk eller en etsning foran en Giclée/D.G.A, men når det går ut over kvaliteten ville jeg selv valgt det alternativet som gir produktet best mulig slutt resultat. Men Sandra lager trykk ved andre metoder også.

Det stemmer, Sandra ble kjent for «La Cage» serien for ca 7 år siden. Jeg synes jo utviklingen er veldig synlig. Her er to bilder det ene er fra tidlig når hun begynte å male «La Cage» serien og det andre er det som blir solgt som trykk på utstillingen hun har nå i NY. Ser du virkelig ingen utvikling? Jeg ser masse!

Og ja, om jeg er så heldig å få en av disse tilsendt så kommer den nok opp på veggen :slight_smile:

4 Likes

Det er ingen tvil om at Sandra er teknisk dyktig.

Det er heller ingen tvil om at salgstallene er et bevis på at hun har hatt stor kommersiell suksess.

Diskusjonen går jo mer på om dette har stor kunstnerisk verdi eller ei?

Marianne Aurli selger jo også veldig bra hos Bohus så ingen tvil om at hun har hatt stor kommersiell suksess med det. Har klovnene stor kunstnerisk verdi?

Sputnik var også en av landets mestselgendes artister i flere år med sine kassetter på bensinstasjoner. «Nå skal vi skilles Johanne…»

En stor kommersiell suksess med påfølgende salg av Sputniktruser…

Stor kunstnerisk verdi? NEI :wink:

4 Likes

Jeg ser absolutt en endring i stil og utrykk fra Chevrier selv om konseptet i seg selv er akkurat det samme. Hun gikk vel tom for blader og måtte derfor tegne/male superheltene for hånd. Ja, litt flåsete sagt. Men det er vel det hun gjør nå? Personlig likte jeg mye bedre det hun laget for år siden. Det er mye mindre “plakat”/comic preg. Skulle gjerne sett at hun beveget seg over på noe helt annet. For hun har et talent, ingen tvil om det.

Samtidig begynner vel hele denne diskusjonen å bli veldig gammel. Hver gang Chevrier kommer med nytt trykk hører vi det samme. Hvor jeg kan være med å bidra til det negative :). Men synes allikevel grunnlegger og moderator må kunne få lov å si sine meninger om kunst og kunstnere. Det er med på å skape sunne debatter. Er vel derfor vi har et forum? Som nevnt over. Er ikke akkurat slik at de kommer med personangrep. :slight_smile:

En ting skal hun ha. Ja, for min del. Hun fikk meg inn her på kunstveggen. Og jeg er sikkert ikke den eneste. Lykke til med slippet for de av dere som prøver å hanke inn trykket.

4 Likes

Fair point, men når jeg uttaler meg i denne tråden gjør jeg det som Gulosten og ikke som admin. Jeg har ikke noe imot Chevrier og var nok en av de første i Norge som kjøpte originaler fra henne back in the days, tror de kostet noen hundre dollar :slight_smile:

Litt av meningen med dette forumet er å diskutere kunst, og da er man nødt til å være litt kritisk noen ganger også. Jeg ville vært like kritisk om mine favorittkunstnere hadde gitt ut like mye trykk like ofte som Chevrier, da jeg liker at ting er litt eksklusivt og “collectible”. Smak utvikler seg over tid, og alle har ulik smak . Antakelig er dette fortsatt et godt kjøp gitt etterspørselen, men kunstnere bør passe seg for å ikke flomme markedet over.

Samtidig finnes det mange kunstnere som har en enorm produksjon, bare Warhol museum har 900 malerier, 100 skulpturer, 2000 arbeider på papir, 1000 unike trykk, 4000 fotografier etc. Selv om det kanskje er litt søkt å sammenligne disse kunstnerne.

7 Likes

Joke. Siden åpnet flere minutt etter 19.00. Vekke før jeg fikk lagt det i kurven