Selger nuArt 15års jubileumsboks

Selger min nuart15-jubileums boks. Jeg synes det er trist å se flere av disse bildene blir solgt hver for seg, så min boks selges samlet. Det ble aldri sånn at bildene havnet på veggen. Det er flere flotte trykk i boksen.

Boksen består av 15 trykk. Alle i opplag av 100 og med samme nummer. Trykkene er 30x30 cm. Boksen ble solgt i forbindelse med at nuart i Stavanger feiret 15 års jubileum.

Jeg ønsker 25’ for boksen.

Forsøkt å ta fornuftige bilder av boks og innhold. Forhåpentligvis mulig å både se bilder og innhold :slight_smile:

3 Likes

Bump!

Er det prisen eller boksen som er uinteressant? Når det gjelder pris kan den sikkert diskuteres. Den er basert på hva jeg har sett et par av enkelt bildene gå for. Og det er mange godbiter av flere her :slight_smile:

Martin Whatson, Sandra Chevrier, Martha Cooper, Icy & Sot, Bortusk, Dot Dot Dot, Ella & Pitr, Isaac Cordal +++

Hva kostet boksen utgangspunktet? Sikkert noen som kunne tenkt seg et par av minitrykkene, mens mye av det er nok ikke like interresant. Da blir vel 25k i overkant

Kostet vel 8500 NOK og var i edition på 100

Det stemmer mener jeg å huske fra da jeg selv kjøpte boksen, men jeg tror også de skrudde opp prisen ganske kraftig på de siste boskene som ble solgt? De splittet vel også noen sett og solgte bilder enkeltvis tror jeg…

Når man selger såpass forskjellig innhold i boksene så holdes vel prisene på et nivå som gjør at man kan se på prisen som ok dersom man kun ønsker deler av innholdet. Denne årgangen har noen store kunstveggenkjendiser imens en del andre er av mindre interesse. I mitt hode virker 25k som et veldig høyt tall her. Ønsker deg lykke til med salget.

Det ser faktisk ut til at boksen fortsatt er til salgs for NOK 13.500 via NuArt Gallery. I så fall er nok prisen trådstarter forlanger i overkant høy :grinning: https://nuartgallery.no/product/nuart-festival-15th-anniversary-boxset/

“Starstruck” av Futura gikk for $2.500 på auksjon, etter dette skrudde @Reed_Projects prisen opp. (usikker om dette var veldedighets auksjon) 'Starstruck' by Futura (US)

Samme print fra samme boks kan forøvrig også kjøpes fra NuArt Gallery for NOK 5000,-.
https://nuartgallery.no/product/starstruck/

Jeg solgte mitt for 1500,- en stund etter auksjon til info.

Haha…det burde jeg sett :slight_smile:

Det var ikke for å si en skikkelig kjip pris. Det var basert på at enkelte av bildene har fått en veldig høy pris. Blant annet Sandra og Futura sine (begge de ligger på eBay til over 10K).

En rimelig pris burde være litt høyere enn at man kan selge to av bildene og få fortjeneste på kjøpet. Men det er klart når NuArt fortsatt tilbyr boksen, så er det jo dårlig kjøp å betale mer enn prisen de ber om :slight_smile:

Med litt markedsføring at de fortsatt finnes tilgjengelig, så burde det være greit å omsette de for $1500.

1 Like

Tråden kan forresten lukkes. Har ikke tenkt å lure noen til å betale overpris. Og lavere enn 13,5K tenker jeg at jeg heller beholder bildene i samlingen selv om de kanskje aldri kommer på veggen.

1 Like