Sende meg postens "fiks ferdig"

God aften! Noen her som har sendt med finns “fiks ferdig”

altså sendt kunst på tube slik

går det greit, eller er det risikosport?

1 Like

Det fungerer, men tar altfor lang tid. Med Norgespakke tar det som regel 2-3 dager. Helthjem, derimot, tok det nesten to uker.

Med helthjem fikk jeg tilsendt en «postlapp» på mail, og skulle levere pakken til nærmeste PostNord-kontor med denne postlappen jeg måtte printe ut.

Dagen etter ble den registrert hentet av PostNord, så var det 8-9 dager uten en eneste oppdatering, før den plutselig dukket opp igjen i sporingsappen. Jeg ble irritert, kjøper ble frustrert (forståelig nok). Har hørt ganske mye dritt fra andre også i forbindelse med andre solgte produkter, så vil nok forsøke å styre unna dem i framtiden

3 Likes

Går greit, men tar ofte lenger tid enn Norgespakke. Og lenger tid før du får penga - hvis kjøper ikke ombestemmer seg innen 24t etter mottatt pakke

takker og bukker for svar

Er det også slik at kjøper får printet/tuben hjem. Kan ta det ut, være misfornøyd av en eller annen grunn, for så å pakke det dårlig tilbake, og vipps får man et skadet trykk i retur fordi selger pakket feil etc etc ?

er det mulig ?

1 Like

(Kom borti liker-knappen).
Litt usikker på hvilke rettigheter kjøper har, men tror han/hun/hen kan heve kjøpet av grunner du har oppgitt over.

Kan være en ide å be kjøper filme når trykket tas ut for inspeksjon. Jeg pleier å filme når jeg pakker opp bilder mottatt per post. Én gang har trykket vært skadet. Da løste det seg.

2 Likes

det er sikkert en grei måte å gjøre det på faktis - det med film

jeg skal holde dere orientert - nok en gang takk :slight_smile:

2 Likes

Såvidt jeg vet er det lite beskyttelse av selger når man bruker Fiks Ferdig, mens kjøper er godt beskyttet. Litt som eBay…

1 Like

Jeg mottok nettopp et trykk hvor selgeren brukte fiks ferdig. Fungerte fint, men det tok ganske lang tid for min del også.

Jeg er fornøyd med Fiks ferdig og ting har kommet raskt frem her, men tror ofte at mindre pakker blir raskt levert i postkassen, større ting tar lengre tid.

Forsikring har jeg ikke kjennskap til, men Norgespakke har god forsikring som er enkel å bruke dersom et uhell oppstår

Dette er grunnen til at jeg ikke vil bruke denne tjenesten på trykk. Skader kjøper påfører før eventuell retur har du ingen beskyttelse mot som selger. På andre ting enn kunst, ingen problem!