Sende pakker (ruller) med Bring

Sendte et trykk med Bring tidligere i uken, og rullen ble delvis flatklemt og trykket skadet.

Snakket med Bring i dag, og ble forklart at dette kunne skje, siden (sitat)“pakker ble lempet opp i en kontainer, og man kunne risikere slikt”. Jeg selger fra Bring skal ringe tilbake, og kanskje de har alternative løsninger for ømfintlige varer, men jeg kan ikke se noe bedre alternativ fra meny.

Kanskje Posten har en bedre løsning? UPS? DHL? Noen som kjenner den optimale løsning for å sende ruller uten risiko for knusing? Det hjelper selvsagt med forsikring, men man ønsker uansett ikke å få ødelagt f.eks unike trykk (det var heldigvis ikke tilfelle denne gangen).

Dobbel tube hjelper. En liten inni, bobleplast og en større utenpå.
Tube i eske hjelper også noe.

For å være sikker så kan du pakke trykk mellom 2 plater. Koster mer å sende, men er en del tryggere.

Går som regel bra i rull, men krever selv alltid dobbel tube på dyrerer trykk.

1 Like

Takk for tips. Ja, Lurt å sende dyrere trykk flatpakket mellom plater, siden de også er lagret flatt.

Blir fort dyrt å sende mye trykk på disse måtene, glad jeg tar vare på alt av emballasje mine trykk kommer i så jeg har det jeg trenger hvis noe må sendes :smile:

Posten (norgespakker) har en automatisk forsikring som dekker skader opp til 10 000. Det skal være greit dersom skaden skjer under transport og verdien på trykket er skrevet på forsendelsen. For dyrere trykk må man bruke Bring og forsikre sendingen. Det er ikke spesielt kostbart.

Alle ruller kan vel knuses med litt innsats, men jeg har brukt Biltema sine papp-støperør utenpå det røret du har pakket i, da skal det virkelig mye til. Skal du være bombesikker har de også pvc rør…

1 Like

Forsikring er greit, men man ønsker uansett trygghet om at hvis man sender noe unikt (1/1) som i prinsippet ikke kan erstattes, så ønsker man en transportør med hvite hansker og ikke Bring eller Posten som til tider (etter hva jeg har googlet meg frem til), behandler pakker som søppel. Lempe opp i en kontainer…

Jeg bruker alltid tuber med 4mm godsstykkelse når jeg sender med Bring i forbindelse med galleridriften. Det er såpass tykt at man ikke klarer å presse sammen tuben med håndkraft. Ingen garanti, men kan jeg presse sammen tuben med hendene er tuben for svak.

I ditt tilfelle er behandlingen uansett for dårlig og Bring bør erkjenne skyld. Problemet er at Bring benytter noe som heter SDI når de måler ut erstatningskravet og det er verdt nesten ingenting.

1 Like

Jeg har i løpet av de siste 20 årene, aldri fått noe ødelagt, hverken i posten, med kurer, DHL eller annet. Ikke fordi de ikke hår prøvd, men mest fordi jeg aldri har spart på innpakking selv og har brukt kurer fra utlandet (Flight Logistics). Ikke billig, men garantert bra.

Etter min mening bør uerstattelige ting pakkes og sendes i spesiallaget trekasse.

1 Like

Det var ikke snakk om bøying med håndmakt. Heller knusing av rull etter kast av tung gjenstand opp i kontainer og opp på rull (som var ordene Bring brukte).

Spørs pengeverdi. Kan godt være uerstattelig (i fysisk forstand), men ikke verdt mer enn noen få tusen. Men, jeg kommer sikkert til å vurdere uansett pris om det skulle være snakk om noe spesielt.

Du skjønner hva jeg mener. Kan det bøyes med fingermakt er godset for svakt. Da knekker det lettere under press av ting som blir kastet oppå. Uansett uproft av Bring.

Posten har en god forsikring, men min erfaring er at de har blitt ekstremt uforsiktige.

Noen ganger mottar en tuber som ser ut som om de er kjørt over av en veivals, hjelper lite med dobble tuber/bobleplast da :slight_smile:

1 Like

Skal sende en svær rull på 110 cm til et annet sted her i Norge, men på Postens sider står det at Maksimumsmål for rull er 90 cm. Hva gjør jeg da?

Pakk rullen i en eske.

3 Likes

Lag en firkantet mansjett av litt tjukk papp. Firkantens sider skal være like lang som tubens diameter. Brett rundt og teip der endene møtes. Tre tuben igjennom mansjetten og teip dem sammen. Så lenge ikke tuben kan rulle er du good.

5 Likes