Sending til UK

Hei,

Usikker på om noen her kan svare på dette - men skal sende et Print til England. Noen tips om hva som er lurest angående frakt? Ser DHL er rundt 2000kr, mens posten er ca 450kr.

Takker for alle svar :slight_smile:

Posten fungerer bra det, men ville ha ventet til januar med å sende.

2 Likes

Har brukt Postens CarryonCash, funka fint.
Husk på det er neglisjerbar forsikringsum på denne forsendelseypen (med mindre du sender stein…) så pakk det du sender skikkelig og forsikre deg om at risikoen å sende uten forsikring er ok for deg/mottaker.

Sporing fra dør til dør er også en fordel for deg og mottaker, så begge parter ser at den er sendt, og siden mottatt.

Lykke til :+1:

Om du klare å ordne deg en bedriftsavtale med DHL, så betaler du 350-450kr for et rør verden rundt. Stor forskjell om man går som privat eller bedrift.

1 Like

Jeg ville brukt DHL, da får du det frem på et par dager med minimale sjanser for skade. Del kostnaden med kjøper så går det greit.

Brukt www.billigpakke.no for å sende prints til USA et par ganger. Funker bra og er billig.

Billig er ok så lenge det er forsikret. Sørg for ordentlig forsikring er mitt råd!
Er det et dyrt trykk ville jeg brukt DHL. Bring bruker også DHL som transportør mener jeg.

Tusen takk for gode svar alle sammen :blush:

Har benyttet CarryOnCash fra Posten både til USA, Europa og til Asia.
Aldri vært et problem og pakken kan spores helt frem til døren.
Forsikringen på CarryOnCash er som @Shagga_Son_of_Dolf skriver, tallet før null. Så viktigste for at et print skal komme frem uskadd er og blir pakkingen og det ansvaret hviler utelukkende på deg.
Lykke til :slight_smile: