ūü§© Shaggas store identifiseringstr√•d

skattejakt
identifisere
trykk
dropbox
oljemalerier

Hei,

√ėnsker du √• v√¶re med p√• skattejakten?

Har p√•tatt meg jobben √• identifisere ca 130 eldre kunstverk. Her finnes oljemalerier p√• lerret, nyerer signerte trykk, reproduksjoner p√• papp/plater, karakteristiske plakater m.m. Til ekstra informasjon har de tilh√łrt diverse hjem i Bergensomr√•det, og eg setter selv igang med google bildes√łk m.m ila dagen :slight_smile:
.
.

For å hjelpe identifiseringsprosessen er det tatt ca 3 bilder av hvert kunstverk.

1. St√łrelsen p√• kunstverket
  2. Nærbilde av motivet
  3. Signaturer og årstall osv (kun bilder om det fantes synlig info)

PS: Du kan enkelt legge inn kommentarer p√• h√łgresiden av hvert enkelt bilde. Gjerne kommenter med kunstner, tittel, √•rstall, mulig verdi osv‚Ķ
.
.
:star_struck: Her er Dropbox link til ALLE bildene, tilgjenelig for alle.
.
.
PPS: Har du ikke dropbox kan du fortsatt se alle bildene, og legge igjen kommentar her med nummer og tilh√łrende informasjon:)

For √• gi deg en kick start: Har du h√łrt med Mohn Kunsthandel i Bergen? De har lang erfaring.

Takk for tips, skal ta konktakt med det samme :slight_smile:

Noen som kjenner denne signaturen ?

Malt på lerret ,inget årstall eller noe annen info å ta dette fra, så heller vanskelig å finne utav…
Kommer fra eit hjem på vestlandet.

St√łrelsen er ca 50x70cm

Tolker den slev som H J

Det var en marinemaler som signerte med H.J som het Hans Emil Andreas Jahn. Det jeg har sett av han er dog mer detaljert og finere str√łk, men kan jo ha v√¶rt et tidlig arbeide eller en skisse.

Takker! Sjekker ut og oppdaterer om eg finner svar :slight_smile:

Fredag er dagen for litt morro - noen som drar kjennsel på denne plakaten?
Evnt hvem/hva det skal forestille?
Ser en del karaktertrekk osv i brua bak b√•ten og i folkene ombord, men min hjerne klarer ikke koble noe - √•ret er vist 1994? :slight_smile: M/S Korskadi - ‚ÄúKor Ska Di‚ÄĚ ?

Kan det v√¶re en karrikatur i forbindelse med vedtak rundt H√•logalandsbrua? B√•tens navn kan jo ogs√• h√łres ut som nord norsk. Jan O tegnet/tegner for Adressa.

Jan O. Henriksen. Boka sto godt gjemt i hylla.

Takker :raised_hands:

Da kommer nok en n√łtt, dette er malt/trykket p√• papir:

Johannes Von Der Lippe (JVD Lippe) Bergen?!

Kjenner noen til verdi eller markedt for å selge disse 3 kunstverkene ?

Har f√•tt en interresant p√• disse, men aner selv ikke hvilken pris eg b√łr kunne forlange.
Finner heller lite p√• finn.no e. l. sider. S√• pr√łver meg her.
st√łrelse og √•rstall ser dere p√• bildene under: