Shepard Fairey - “Zoolander Blue Steel” print, 16/02/2016

Har ikke engasjert meg noe særlig i Shepard Fairey, men registrerer at de meste han gir ut hyppig blir utsolgt med stort opplag og lav pris… Ikke nødvendigvis kun propaganda plakater, men mye rart… som printet under som blir sluppet i morgen… Noen som har noe i samlingen eller har en sterk mening om Shepard?

“Zoolander Blue Steel” by Shepard Fairey. 18″ x 24″ Screenprint. Ed of 450 S/N. $50.-

For flere år siden var jeg heldig nok å bli tipset om en rimelig HPM av Fairey. Det har blitt ett av mine absolutte favorittmotiver i heimen. Mange av hans mer politiske eller samfunnskritiske arbeider er helt fantastiske. Hvis du digger dette motivet her, er det jo ikke noe å tenke på. Ellers er det lett å få tak i trykk av ham om det er noe annet du liker bedre.

En stor del af min samling er tryk af Shepard.
Meget af det er super fedt, og noget er helt forfærdelig grimt.

Er der noget du vil vide ?

Jeg skulle ha hatt 5000$ for å henge dette på veggen min. Mon tro hva Paramount Pictures har betalt Shep for dette?

3 Likes

Nei huff, denne tråden kan ikke få stå slik med et blått bilde av Ben Stiller.

Her er min favoritt Fairey:

1 Like

Hva skjer med shepard !! Dette var ikke bra!

Fairey skal ha sin plass når historien om streetart skal skrives, og han har levert mye bra på både vegg og papir. Men dette er det mere dårlig filmplakatpreg over. Elendig

2 Likes