SIRI RØISETH - Good Times Ahead (Soloutstilling)

Endelig har vi den gleden av å annonsere utstillingen “Good Times Ahead” av ostringen Siri Røiseth!

I begynnelsen av 2020 sa Siri opp jobben for å satse på kunsten. Hun og samboeren leide ut leiligheten, bygget om en van til en rullende bolig og kjørte rundt i Norge for naturopplevelser. Samtidig laget hun kunstverk for å finansiere eventyret. Lite visste Siri om pandemien som ventet, men vestlendinger har som kjent vært ute en regnværsdag før.

Kort tid etter fikk vi øye på hennes sjarmerende og humoristiske illustrasjoner som treffer rett i hjertet og trekker i smilebåndet. Snart skulle også Siris grafiske verk bli blant de mest etterspurte i galleriet. Trykklanseringene ble utsolgt på minutter og ventelistene ble lange.

De siste 8 mnd har Siri jobbet hardt med å lage nye kunstverk for utstillingen. Det har blitt til 16 originalverk i edisjon og 11 nye trykkserier til meget hyggelige priser. Nå som det også ser ut til at COVID-restriksjonene letter er det bare å glede seg og håpe på at det er “Good Times Ahead”!

𝙑𝙀𝙍𝙉𝙄𝙎𝙎𝘼𝙂𝙀
Siri vil være til stede på åpningskvelden og vi gleder oss til å vise alle de sjarmerende og fargerike verkene. Bli med oss på en festaften der det blir garantert god stemning DJ og forfriskninger. Kanskje det også kommer en overraskelsesgjest!

Alle salgshenvendelser sendes til post@gategalleriet.no
Salgskatalog vil bli laget etter hvert. Meld deg på vårt nyhetsbrev på www.gategalleriet.no (i bunn av siden) så får du den tilsendt når den er klar.

𝙐𝙏𝙎𝙏𝙄𝙇𝙇𝙄𝙉𝙂𝙎𝙋𝙀𝙍𝙄𝙊𝘿𝙀
24. feb - 12. mars 2022
Gategalleriet
Nøstegaten 42
5011 Bergen

Vernissage:
24. feb
Kl. 20-22

17 Likes

Siri kjører en liten snik-lansering av trykkene som kommer på utstillingen og hvis du vil være med i giveawaykonkurransen klikker du deg på linken under og kommenterer under innlegget hennes.

En mindre andel vil være tilgjengelig via denne lanseringen. Resten vil bli gjort tilgjengelig for dem som kommer innom på vernissagen og resterende vil bli gjort tilgjengelig i nettbutikken påfølgende dag.

https://www.facebook.com/siriroiseth.no/posts/658440822276184

7 Likes

Raccool solgt for 20k på Kunst mot kreft, populær Siri om dagen? :grin:

2 Likes

Sikkert mange som trenger pynt til ekstra barnerom etter 2 år med covid. Angående pris så kan ikke veldedighet legges til grunn. Er ting som går for summer over det man kan kjøpe for i artistens nettbutikk.

Ja, du har vel rett i det. Bare merket meg at det verket gikk en del høyere enn mye annet på auksjonen.

2 Likes

Jeg tror du setter for høy verdi på folks altruisme. Det kan godt hende at i noen tilfeller så gir det litt ekstra, men hvis du ser på den auksjonen er det mange ting som har gått under listepris. Det er selvfølgelig ikke tilfeldig at akkurat det bildet gikk for en høy sum, det gjennspeiler interessen for bildet og SR generelt. Det blir for enkelt å gi all kred til veldedighet.

Her er et bilde utenfor galleriet en god halvtime før utstillingen startet.

PS:
Gategalleriet formidler kunst på vegne av Siri Røiseth

2 Likes

Jeg har verken snakket ned populæriteten til Siri eller gitt all kred til veldedighet. Men kommentert at summen kanskje ikke er reel markedsverdi grunnet omstendighetene.

Bare ta et søk på Finn.no. Stort sett bare «ønsket kjøpt» å finne der :relaxed:

2 Likes

Jeg er selv overrasket over prisen, men som jeg nevner så tror jeg omstendighetene har mindre å si enn popularitetet til kunstner.

2 Likes

Siden mine råd angående auksjonsprisen ikke var riktig. Det ble for enkelt som du sa. Du kjente markedet. Så lurer jeg på om du kan forklare hvorfor det ikke bytter eier på 5000,- ? Selv med 5 dagers liggetid. Ref. annonse på finn.

2 Likes

Du får kjøpe det, og selge for 15k​:sunglasses::wink: