Skadet trykk som er fikset. pris?

Hei.

solgte et HF trykk som var rammet inn. Leverte til rammemaker for å få pakket og sendt det skikkelig.
Rammemaker lærte noe nytt etter denne sendingen for å si det slik, for det gikk ikke så bra.

Glasset knuste og bilde ble veldig skrapet opp. Men det er hos papirkonservatoren i Bergen for øyeblikket, å blir fikset “Good as new” som hun sa.

Skal selge det, så det jeg lurer på er; vil det at det er blitt fikset på, ha noe å si for prisen? så lenge det ikke kan sees at det har vært skadet.

1 Like

Mener helt klart at det vil svekke pris.
Hvor mye, kan man diskutere til man blir grønn…
Har rammemaker sagt noe om erstatning/godtgjørelse?

3 Likes

ok.
jeg har sakt jeg skal hvertfall ha det som jeg hadde i forrige avtale. så om jeg får et salg som er under hva jeg fikk, så bør rammemaker/forsikringa deres stå for resten. får se hva vi blir enige om når de får det tilbake fra konservator. Men virket enig i det.

2 Likes

Lurer egentlig bare på hva folk tenker.

Ville du tenkt at selv om bildet er fikset, good as new, så bør prisen tilsi at bildet har vært hos konservator?

Ikke for å sammenligne en whatson/chevrier collab med banksy osv, men ville du tenkt det samme om det da var en banksy e.l. ?

Jeg ville helt klart oppgitt det i salgsannonsen og lagt ved før og etter bilder, og så får kjøper ta stilling til det selv.
Jeg tror du vill få ett fall på ca 20% i prisen.
Kommer helt an på skadene som var før det ble levert inn.

1 Like

Jeg mener at HVIS trykket blir restaurert 100% tilbake til original tilstand og det er UMULIG å se at det er restaurert så er jobben gjort og det har samme verdi som et tilsvarende ikke restaurert trykk.

Så lenge du er transparent til kjøper så er det opp til kjøper å verifisere tilstanden.

Men jeg må innrømme at jeg tviler på at konservator klarer å få avkuttede papirfibre til å se ut som nye, men jeg håper for din skyld at jeg tar feil :blush::crossed_fingers:t3:

2 Likes

jeg fikk samme problemet med posten(om det var de du brukte). jeg meldte inn at bildet er ødelagt etter dagens verdi, de dekket 10k og jeg brukte 7k hos Ekatarina. ble 100%. meldte det i annonsen at det var fikset på, fikk ca samme verdi selv.

1 Like

Når det gjelder tidlige Banksy trykk så er veldig mange av de restaurert fordi de første utgivelsene var billige (typisk 40-80 £) og de ble derfor ofte behandlet som billige plakater.

Når så markedet gikk i taket etter noen år tok mange av disse trykkene veien innom restauratører og dagens pris reflekter kun dagens tilstand og ikke hvordan de muligens har sett ut for flere år tilbake :blush:

1 Like

Greit å huske på at en vanlig Norgespakke er forsikret for inntil 10.000kr, men Posten har også en over-natten Ekspresspakke. For inntil 2kg koster det ca 500kr i Sør-Norge og ca 1200kr mellom Sør og Nord. Dette produktet er forsikret for inntil 50.000kr

Jeg sendte senest en slik pakke i går. Innlevert i Stavanger kl 15:55 og levert på dør i Tromsdalen i dag morges kl 08:23. Et supert produkt :blush:

7 Likes

Ja, jeg skal selvsagt nevne det og vise til tidligere bilder, og nye bilder.

ok. da får jeg bare vente å se hvordan det ser ut. Så får markedet bestemme hvordan det går.

1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket etter 14 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.