Er i gang med et hageprosjekt og i den forbindelsen så kom jeg til å tenke på om det er mulig å finne en skulptur eller lignende som kan stå i hagen/ute.
Klarer ikke helt å finne noe som både er innenfor det jeg liker og som ikke går langt over det jeg har økonomi til.
Liker nonfigurative skulpturer. Barbara Hepworth og Henry More er helt fantastiske men selvsagt helt uoppnåelig.
Håper på litt inspirasjon, navn på kunstnere, linker og bilder å se på
Har ingen vegger utvendig som kan males så dette er egentlig ikke et alternativ på nåværende tidspunkt.
Spennende, dette har jeg tenkt på selv. Det dukker opp en Waksvik eller Bast med jevne mellomrom på Blomqvist om man ønsker den stilen, det er vel utelukkende bronsefigurer. Ville uansett fulgt med der og eventuelt på andre auksjonshus, da det dukker opp utendørsstatuer med jevne mellomrom.
Har også registrert Ståle Gerhardsen i en eller annen hage.
Jeg har selv en steinskulptur av Gunn Harbitz, som per nå ligger trygt bortgjemt fordi den veier altfor mye og jeg har et nysgjerrig småbarn. https://www.gunnharbitz.com/page-2/
Hvilken størrelse kunne du tenkt deg? Pidestall eller ikke? Materiale?
Har også en trefigur av Anders Pfeffer Gjengedal/Løvfall, som også jobber i stein.
Du kan også lage fantastiske elementer av drivved og vanlige steiner, med litt kreativ belysning.