SNIK- Tråden

I følge Snik så er det ikke en HF (?).
“It’s fully hand painted. We didn’t release it, they are all 1/1 variants. We did 10”

5 Likes

Hand painted = HF. Men ja, trodde det var flere enn bare den.

1 Like

Trodde at HF = hand finished , hvor kunstner ofte tar utgangspunkt i et trykk og gjør noe av «finshen» for hånd (hvor mengde arbeid som er utført for hånd kan variere fra kunstner til kunstner). Mulig der er jeg som mikser begrepene (?) Snik omtaler i hvert fall tilsvarende verker på sin nettside som originaler på papir :slightly_smiling_face:

4 Likes

Korrekt :+1:t3:

6 Likes

Du har nok helt rett her. Men uten å være sikker, så er vel dette samme stencil som trykket? Isåfall tolker jeg som HF verk hvor fluoriserende farger er brukt.

2 Likes

Man tolker det som man vil, men for meg er det en vesentlig forskjell på om kunstneren har benyttet x-antall stenciler og tapet de opp på hvert enkelt print og gjort alt for hånd eller ikke. Da har jo ingenting blitt “trykket” , slik som på et HF. Arbeidsmengde for kunstneren og mengde håndarbeid er jo ikke sammenlignbart.
De hadde vel en release i tidligere i år med noen orginaler på papir, men usikker på om det finnes et print med samme motiv av dette, men fremgamgsmåten blir jo den samme :slight_smile:

At det finnes et print som har utgangspunkt i samme motivet blir jo en annen diskusjon.
Men et print (og HF print) har jo ofte aldri vært i nærheten av en stencil, da det nettopp er printet / trykket :wink:

3 Likes

Hvis kunstneren har sprayet hele verket igjennom en stensil så regnes det for et originalverk, ikke HF. Hvis verket f.eks er silketrykket og kunstneren legger til detaljer for hånd kalles det hand finished HF

6 Likes

Du mener nok «sjablong» (engelsk: stencil)

Stensil er noe helt annet :wink:

3 Likes

Oisann, der snek det seg visst inn en liten autokorrektur-blemme. Kjekt at du fikk vist fram EDB kunnskapene dine ved å legge ved en link (lenke på norsk) :blush: til Store Norske Leksikon. Ville tro at en mann på din alder ville gått til bokhyllen for å slå opp i oppslagsverket. Det er ikke hver dag du får sjans til å slå ungdommen på deres egen hjemmebane :heart:

5 Likes

bilde

Ascension - 7 layer stencil and spraypaint, 140x90cm.

3 months of cutting was a mission, but it worked out in the end :pray:t2:

Skriver snik.

6 Likes

10 Likes

8 Likes

Rolige 150k om du skal ha :wink:

2 Likes

Den var nydelig, men ikke til den prisen. Transcend er mye finere da.

27 Likes

10 Likes


Not For Sale Ever :heart:

22 Likes

Det bordet der er så rått! :star_struck: (Bildet på veggen er heller ikke så galt :sweat_smile::wink:)

4 Likes

Ikke det råeste bilde fra snik, men det var ganske fantastisk på messing !

6 Likes

Her sov jeg virkelig i timen… husket på release 2 minutter over…

Fikk du tak i en gold leaf … eller white og angrer deg ( :joy: ) og vil selge så send meg melding så blir vi enig om en pris.

4 Likes