Sommerens priser (Martin Whatson / Dolk / annet)

Jeg er i hvert fall imponert over prisveksten på The Lovers av Pøbel (ikke min, kan ikke gå god for at den faktisk er solgt for 50k)

3 Likes

Kjøpte sjøl en versjon av den der main i vår… ble 5xpris i forhold til slipp-pris, men det er et bilde både 5-åringen og fruen i hus har gode relasjoner til fra en underlig periode… tenker bildet vil henge på orkesterplass mange år fremover :slight_smile:

5 Likes

Var en del diskusjon rundt hva dette bildet kom til å bli verdt rundt slippet. Og tror nok man kan være enig om at den satte på plass både pessimister og optimister…

3 Likes

At Dolk faller som en stein skulle jeg gjerne sett litt mer fakta på enn bare vill synsing :). Har du noen konkrete eksempler @godeste?

Litt usikker på også det med all time high, min oppfatning er at Dolk har vært rimelig stabil over lengre tid. Jeg kjøpte I’m your father for 10k’ish for et par år siden. Nå ligger den ute på finn til 12k. Liten økning der altså om den skulle gå for den summen.

Heisann @gnageren
Uttrykket “Faller som en stein” ble brukt med “”, med andre ord ikke basert på fakta eller annet … samtidig som jeg uttrykker at det kanskje føles slik basert på f.eks MW sin eksplosive økning i pris…

Er nok mer følelsen jeg får når jeg plutselig ser mange “klassiske verk” (fra mitt ståsted, kjøpte mitt første Dolk i 2009) til priser på 12-25k… mens trykk som såvidt har blitt romtempererte etter en tur i presså, ligger til nær det doble…

edit - fjernet en setning som dro FRP sin politikk inn i min synsing som ikke var basert på fakta eller annet… tenkte det kanskje ikke passet seg her :slight_smile: litt usikker hvorfor jeg kom på FRP i denne settingen… er ikke politisk aktiv eller engasjert… men kasnkje det var Listhaug som påvirket meg

Det er ikke mange trykk som ikke har steget siste 4 årene , sett vekk fra de som aldri har vært populære fra Dolk. TR har truffet 50k for vanlig utgave, Kitty er ca 35k, noe man aldri drømte om for 4 år siden.

Mye går som nevnt til Japan så tilgjengeligheten på de store motivene blir mindre , noe som gjør at de andre motivene som regel blir mer populære (les: vil eie en dolk/mw/Picasso men ikke har råd til drømmemotivet).

Jeg er gjerne inhabil som stor samler av dolk og MW, men jeg har troen.

3 Likes

Veldig motivavhengig. Enkelte Dolk trykk er lite ettertraktet, men andre står fremdeles veldig sterkt. Zooicide, TR og KR er fort 40-50K og rives vekk lynraskt, mens trykk som Blå Pig Mask, Blå Graffiti Remover, Puppy Love, Blå Sleepwalker etc ligger lenge ute selv til priser langt under 10K. Ta forøvrig en titt på solgt kategorien på e-bay, så ser man at mange trykk går billig også internasjonalt.

5 Likes

Jeg er helt enig.

Men veldig rart , så,solgte jeg en hvit sleepwalker for 21k her i mars. Så er fargebestemt og ikke motiv tror jeg.

2 Likes