Spørsmål om signatur og nummerering

Hei dere.
Jeg lurer på om signatur og nummerering av de «vanlige» verkene her på berget er gjort med blyant?

Om signaturen eller nummerering på et verk blir litt smurt utover, er det da mulig å fikse det?
Blir selvsagt vanskelig om hele signaturen må skrives på nytt, men om f eks bare en liten strek er smurt utover, kan man da fikse det enten selv eller av en konservator?

Det varierer, men de fleste verk er gjort med blyant.

Ja, du kan fikse selv, men går du løs med viskelær kan papiret rundt signaturen bli «hvitere» enn resten av arket

Jeg anbefaler å gå til en proff, søk på papirkonservator på forumet her, så får du opp info om Daniel, veldig flink, brukt han mange ganger selv.

Takk for tips!
Har du anelse om hva slikt koster?
Ca 1000-1500?

Ute på Dolk-shopping? :wink: En kompis fikk quote fra Daniel nå nylig, tror minsteprisen ligger på 2000 nå.

Er vel ingen hemmelighet at jeg ikke er fan av Martin og Sandra, og da er det vel ikke så mange «vanlige» igjen nei🤭

2.000,- ja…:roll_eyes:
Takk!

Det tror jeg alle har forstått :laughing:
Det vi ikke forstår er hvorfor du kjøper og selger disse kunstnerene samtidig som du disser de så voldsomt

1 Like

Bra.
Litt usikker, men tror kanskje du blander meg med noen andre?:roll_eyes:. Jeg har ikke kjøpt eller solgt Martin/Sandra på flere år. Sett bort ifra den seilbåten jeg fikk i en byttehandel.

1 Like

Da får du nesten oppdatere Finn, sist jeg sjekket var den Toucan koblet mot deg. Priset til en pris du normalt ville postet i dårlig kjøp tråden :wink:

Nice!
Da kan jeg notere ned et gratis trykk i min inventarliste. Sier ikke nei til gratis ting. :nerd_face:

Christian, hadde ikke du En Pointe også på et tidspunkt?

Igjen;
Tror dere blander med noen andre.
Forøvrig har jeg aldri besittet en en pointe.

Ja da sier vi det er feil…
Uansett hva profilen sier, så kommer navnet frem når man sender melding, tidligere også med etternavn :see_no_evil:

Haha! Skulle vært etterforsker du! Satt deg på Orderud saken så kanskje de hadde funnet noe annet enn en sokk. :rofl:
Sist jeg sjekket var det mange som het Christian i Norge, og mange som ikke har sine ekte navn hverken her eller der.

Foreslår derimot at du passer litt på det glasshuset og konsentrerer deg, sammen med visse andre her inne, :arrow_up: om å få hånden enda lenger ned i honningkrukka “GP/MW/SC”. Ser ut som det er der (:dolphin:) pengene ligger enten man bor i Oslo eller Arendal…:face_with_raised_eyebrow:

Takk til @Gulosten og @SpecialOne som besvarte mitt spørsmål. Da er det bare å stenge denne tråden.