Er relativt ny på dette med kunst, er ikke en direkte samler ennå, men kommer sikkert nok der en dag jeg også.
Dere som er mer eller mindre drevet på dette, kanskje dere kan hjelpe meg litt ut?
Jeg leter etter noe å henge på veggen som er av større, jeg har en gigantisk vegg, vanskelig å fylle, samt en bred trappeoppgang.
Jeg så for litt siden Kunstrasen sitt Fighting a blank paper, likte det veldig godt, men ble aldri enig med selger.
Dette var vel og merke for meg helt riktig prisklasse igrunn, mtp jeg er ny på dette…
Vet dere om noen gode kjøp (5K-10K), som rommer minimum 100cm til 150cm i lengde, kanskje lik i høyde?
Dolk 3xchief er jo en kandidat, den er vel omlag 100cm lang og 65 høy tror jeg, skal vel være mulig å plukke opp innen toppen av budsjettet ditt også. Lavt opplag og veldig undervurdert motiv i min mening som handles til nært kost, så om du liker det hadde jeg kjørt på
Kjøp heller en original. Jeg er nettopp ferdig med en utstilling for Anna Louise Andersen som solgte godt og der var det helt unike og store originaler for en veldig rimelig sum. Mellom 10 og 18k. Størrelser fra 100 x 100 cm til 150x120. Hun deltok nylig på et art event på Manhattan og hennes verker ble solgt på under 1 time. Et alternativ hvis du bor i Bergen.
Må også huske på at om du får noe for 10 må det fort rammes inn for 4-5, viktig å ta med i beregningen. Jeg ville kanskje sett på Conor Harrington Samsons nostalgia trap eller the unveiling som man får veldig billig nå for pene store trykk.
Av litt store print i prisklassen 4-8000 er jo Victor ash med astronaut en slager og den er nå kommet med en oppfølger i serien som heter full moon og disse passer fint ilag. Oslo printhouse hadde jo noen større print av bertil greging. Personlig likte jeg også Tom Frenchs print “fabros” som kom tidligere i år. Har selv hatt Mr brainwash med Obama på en “ener” vegg. Alle de overnevnte har ca print størrelse på 100x70cm .
Og…
Siden jeg har samme problem (les: behagelige utfordring) som @Tim80, håper jeg det er “innafor” å fortsette i denne tråden. Istedetfor å lage ny tråd.
Jeg tar gladelig imot gode tips til motiver i samme størrelsesorden, men kan geare meg opp til sjiktet 15k.
Bildet er tenkt til relativt sentral del av stue, som samtidig er en typisk “ettmotivsvegg”.
Gikk nylig til innkjøp av to Miaz trykk, hver på 80x100cm. Disse ved siden av hverandre vil fylle opp en stor vegg og jeg gleder meg mye til dette. Disse er ikke noe for alle, og av den grunn billige. (cirka kost).