Street-art "vegger" i utlandet

Mens det er trist og kjedelig gatene i Norge, så er det hvertfall mye som skjer i utlandet. Deler noen bilder som hvertfall får meg i godt humør som har blitt laget den siste uka :slight_smile:

10 Likes

Digger Fin Dac. Hvem har laget jenten i fotballhjelmen?

1 Like

Roamcouch… Må være hans beste motiv imo :sunny:

2 Likes

Fant ikke noen andre tråder å putte denne i, moderatorene får flytte posten til rett tråd hvis det ikke er riktig tråd.

I mitt nabolag i Tórshavn kom denne veggen opp malt av Heiðrikur á Heygum i forbindelse med Òlavsøka (Færøyenes nationaldag) - Heiðrikur er en lokal streetart kunstner av den gamle skole, han maler nesten utelukkende på vegger. Han arbeider over hele Færøyene og har arbeidet noe i Danmark. Dette arbeidet var en bestilling fra Tórshavn kommune og er en parafrase over Olav den helliges saga - Færøyenes nationaldag er lagt til Olsok, så vi går egentlig rundt å feirer en Norsk helgen på nasjonaldagen.
Jeg likte arbeidet, han har brukt tradisjonelle farger som finnes på hus i området, så det glir fint inn i bybildet.

12 Likes

1 Like

Det er en reklamevegg. Et par selskap som har spesialisert seg på denne type vegger. Ofte bruker de unge kunstnere som arbeidskraft.

Mange av disse har blitt jevnlig tagget ned da veggene ofte ble brukt til ulovlig gatekunst før eierne valgte å leie de ut til disse selskapene.

Klar over at det er reklame, men tenkte det likevel passet inn i tråden da det er en malt vegg fra utlandet jeg tilfeldigvis gikk forbi.

1 Like

Hei.

Vi har bilder fra en del ulike steder både innenlands og utenlands på vår Instagram. Ta gjerne en titt under «stories» på @ArtVandelayOslo

1 Like


Christiania, København

6 Likes

Noen som vet hvem dette er? Fet :clap:t3:


København (Kødbyen)

Her kan du lese om veggen:

Forløper til dagens murals

3 Likes