Sverre Koren Bjertnæs (Bjertnes)

Hva tenker folk om kunsten til Sverre Bjertnæs?


Rainbow Crucifixion av Sverre Bjertnes

Installation views of “A Projective Identification” at White Columns.

Det kollektive mennesket, 2016. Malt bronse og video, 265 x 100 x 130 cm.

Det store bildet, 2016. Olje og kritt på lerret, 430 x 270 cm. (Foto: Anne Vesaas)

Monte Carlo Boss, litografi


Sverre Bjertnes / Bjarne Melgaard, Untitled nr. 30, 2012.

5 Likes

Jeg er veldig glad i Sverre, liker at han er en samtidskunstner som faktisk har malerhåndtverket i bunn. Nerdrumskolen har gjort han til en dyktig figurative maler.

Sitter og ser på det store trykket av Rainbow Crucifixion som henger i stuen i det jeg poster dette innlegget :wink:

7 Likes

Det er en flott utstilling med Bjertnæs og Håkon Bleken nå på Oseana kunst og kultursenter like utenfor Bergen. Utstillingen står frem til 23. juli, og anbefales alle som er glad i fin kunst i vakre omgivelser. Ble spesielt imponert over Bjertnæs, og forlot lokalet med litt mindre feriepenger på kontoen…

Noen bilder fra utstillingen:





19 Likes

Takk for deling av bilder!

2 Likes

Takk for tipset. Ikke utenkelig at jeg må tilbake for å handle.

1 Like

Bare hyggelig. Mye fint i ulike prisklasser. Synes prisene var ok med tanke på opplagsstørrelse. Endte opp med to bilder selv. Gleder meg til å få dem i hus når utstillingen er ferdig :relaxed:

1 Like

Du fikk ikke tatt bilde av prislisten?

1 Like

Sorry. Det gjorde jeg ikke. Prisene gikk fra 4 tusen for de rimeligste trykkene til 450 tusen for store originaler. Det var veldig mye utstilt og til salgs. Hvis du ringer Oseana sender de deg sikkert prislisten som vedlegg på mail :relaxed:

1 Like

De som bor i Oslo kan ta kontakt med meg så hjelper jeg med Bjertnes trykk :wink:

2 Likes

Fantastisk fin kunstner! I tillegg til å være en dyktig håndverker, går han nye veier hele tiden.
Personlig liker jeg best maleriene hans, kanskje fordi jeg er maler selv, men mange av de grafiske arbeidene er fine også.

2 Likes

Sverre er en fabelaktig kunstner, og (etter min mening) en av de beste vi har her i landet. Digger hvordan han fortsatt holder på selve håndverket fra Nerdrum-tiden, tørr og tenke nytt, og drar samtiden inn i bildene sine. GO Sverre! :blush::+1:

1 Like

Galleriet jeg driver I Oslo har både gammel og ny grafikk fra Bjertnes, så si gjerne fra om dere vil ha et prospekt av utvalget, eller komme innom og ta en titt! Vi holder til i Tordenskioldsgate 6, Rådhuset. Galleri QB :slight_smile:

2 Likes

Jeg kjøpte “Svømmer” tilbake i 2012 og den har på veien dessverre havnet i bobleplast i kjellerboden. Jeg har forsøkt å se hva som vil være en fair pris uten hell, men kanskje noen av de kloke hodene her har en formening? Opplag 120 - str 42x64 cm.

Ny, stor utstilling med Sverre Bjertnes. Dette er en av hans største separatutstillinger noensinne. Vises på Soli Brug i Sarpsborg i hele sommer. Stor utstilling med Sverre Bjertnæs på Galleri Soli Brug – Ille Bra Blogg

3 Likes