Svindel?

Jeg har blitt kontaktet av en person fra Japan og en fra Taiwan som er interessert i å kjøpe Lost Hope-bildet mitt. Dialogen er som følgende:

  • Hi, hope it’s ok to contact you in English.

I’m based in Japan and can you send the canvas to Japan?

If so, what would be the shipping cost ?

I have a customer who might be interested in this canvas so I’m contacting you.

so if you could let me know about it, it would be great!

Kazuha

P.S. I’ll cover the full insurance as well.

  • Hi, I’m going to have to check that out a bit, but since it can not be taken off the frame, it will have to be shipped inside some sort of wood box, and probably with DHL. I would think just making the box and shipping would probably be in the range of around 5000-10 000 NOK (just making the box we are already talking 1-2000 NOK). I would also need payment up front for something like that. To check out the shipping and insurance cost, I would need the full address of where it should be shipped.

  • 08.04 06:06

Hi, thanks a lot for the quick reply and kind answer. this is the address and it would be very kind of you to send me a quote.

Recipient: Kenji xxxx
Street: 1397-2 xxxxx
Rinchnarno N002

City:Takamatsu
Prefecture: Kagawa
Country: Japan
Post Code: 761-8071
Contact Number: xxxxxx

Hva tror dere, forsøk på svindel?

Han fra Taiwan virka mer som svindel:

Love this strong pieces. Would you possible to do international shipping? Taiwan, post code is 83057. If shipping price is too much, might be OK to accept unframe then ship in the tube. You can contact me via e-mail I can reply in time

(epost skjult av FINN.no)

Best regards
Chuang

Det er jo fint at folk kontakter deg og vil kjøpe. Som selger må du nok prøve å frembringe informasjonen de etterspør, litt jobb, men det blir det jo fort verdt.

Prat med dem på Skype, da får du fort et inntrykk. Ta betaling på forhånd via bank, så går det vel ikke an å bli svindlet.

3 Likes

Jeg har gjort noen handler til og fra Japan, det omsettes endel Dolk, Pøbel og Martin Whatson der nede. Ellers tenker jeg at kjøper må jo uansett forhåndsbetale for lerretet ditt, og når pengene er på konto så er det vel ikke noen risiko med salget for din del lengre? Bare passe på at det er bank overføring.
Mest sansynlig så eier kjøper ett galleri, spør hva galleriet heter og nettadresse, dobbeltsjekk at dette stemmer.
Kjenner til en (Fukata) Kazuha om jeg husker riktig, mener det var Graffitiartsales på IG.

1 Like

Ha ein Kazuha1jp på meldinglisten her også :slight_smile:

Ikke ta imot betaling på PayPal. Da kan kjøper melde inn deg som svindler og få tilbakebetalt hele beløpet, selv om han har fått varen. Mange som blir svindlet på den måten. Bruk kun bankoverføring.

Gjelder ikke ved paypal friends&family overføring :dizzy:

2 Likes

Kan ikke se noe i de meldingene som skal tilsi at det er svindel. De vil gjerne finne ut om det er mulig å få sendt verkene og hva det vil koste. Kan anbefale Syversens Kassefabrikk om man trenger en kasse og FedEx til å sende. De maleriene det er snakk om her kan også som oftest tas av blindrammen og rulles som gjør transporten mye rimeligere.

Om det er han Kazuha jeg tror det er så er han legit :+1:

1 Like

Om du finner en trygg måte å ta i mot penger på før du sender så tar vel nesten kjøperen en større risiko, sett fra hans side?

Er det Kazuha Fukata er han hel ved. Har gjort 4-5 handler med ham og aldri noe problem. Det har vært høy verdi på avtalene. Tror han fungerer som en mellommann mellom galleri og Europa. Japanere tenker litt annerledes når det gjelder avtaler med fremmede så han har kontakt med et marked som vi ikke så lett slipper inn til.

1 Like

Takk for alle svar, dette virker trygt. Et nytt spørsmål, kan dette bildet tas av rammen og rulles sammen, tror dere? Eller leker jeg med skjebnen da?

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=164489594

Hvorfor ta det av rammen og rulle? Er ikke frakten som er dyr, derimot “forsikringen” mot skader under frakt (verdien av verket).

Surr inn verket i bobleplast. Stikk innom maxbo, kjøp plastplater / treplater og lag en rask eske (disse bør være umulige å ødelegge), legg verket oppi og få shipper til å hente esken hjemme hos deg. Evt. er det fraktselskaper som kan gjøre denne jobben for deg også.