Jeg bruker selv begrepet “AI slop”, men det er bare når det er noe dårlig, mens de som liker AI-kunst minst de prøver hardt å etablere at all AI-kunst er “slop” som basically er som å kalle det søppel. Den rette oversettelsen til norsk blir mest sånn typ makkverk, men det er ord som først og fremst brukes negativt om mat i moderne amerikansk- og internett-slang, og sikter til for eksempel ungkars-mat som bare er smelt sammen kjapt med ekstremt lav kvalitet som å kaste ihjelkokte poteter med en dårlig stekt halv paprika og en hvitstekt tørr nakkekotelett på en tallerken, smelle på no’ ketchup og kalle det middag. Det har ekle assosiasjoner og det er derfor egentlig veldig stygt å kalle all AI-kunst det.
Jeg anbefaler å høre på denne låta jeg har lagd om tematikken om man enten elsker AI-kunst eller hater det:
Å catche remixene som er lagd på norsk om hvordan det er i norsk hip-hop-bransje om dagen, kan være verdt å få med seg også “Kommunal Pølsefest-Portvokter” teatralsk versjon:
samt “Kommunal Pølsefest-Portvokter Hip-Hop Remix”:
(Obs: Det er bare veldig få låter på kontoen min som er parodi, så om man bare klikker seg inn på hva som helst der og forventer gøy og sukkersøtt, kan man få “noe” bakoversveis, ehehe)