Takashi Murakami - Priser og info

Kunne tenkt meg et print av Takashi Murakami. Ser at prisene spriker veldig når jeg søker og ser på de forskjellige printene jeg finner på Dope Gallery, Kumi Contemorary, Artsy, Artsper, Fineart mm.

Noen som har litt informasjon på hva som gjør at noen av verkene koster veldig mye mer enn noe av de andre.(Noen ligner litt i mine øyne).
Hvilke trykk er mer populære?

Del gjerne noen gode linker for å lese meg opp på Murakami hvis dere har.

Hvor vil dere anbefale å handle?
Er Tonari no Zingaro beste stedet?

Setter veldig pris på hjelp! :slight_smile:

1 Like

Slik jeg har forstått det er det stor forskjell i pris på blomsterprintene som er «offset lithography» (billige, oppslag på 300 stk) og de som er screen print eller digital inkjet print (dyre og har vanligvis lavere oppslag). Da er det visst ganske stor forskjell i kvalitet.

Kan være interessant for deg å lese gjennom denne tråden her:

1 Like

Takk for info og Link @Lotus :slight_smile:

Lest gjennom tråden nå og det virker som det var et ganske fint priset slipp til veldedighet.

Da er det nok screenprint eller inkjet jeg ønsker hvis det er stor forskjell på kvaliteten. Har du eller dere andre sammenlignet kvaliteten?

Ingen erfaring med det, nei. Men sikkert ikke så dumt å forhøre seg med Fine art på Tjuvholmen. De har mye av Murakami til salgs og sikkert en god del ekspertise :blush:

1 Like

Gått til innkjøp av en Murakami selv via Fineart. Gjorde ikke stor research og kunne sikkert kommet billigere ut av det via eBay e.l, men tror museumsprisen rundt omkring var nogenlunde hipp som happ på denne printen:

Selv om det kanskje er Murakami Flower som han er mest kjent for er Tan Tan Bo eller Homage to Francis Bacon mine favoritter :grinning:

1 Like

727 er en av grailene mine,kommer i en del varianter til like varierende pris-sprik.

En bekjent av meg har pleid å kjøpe fra Perrotin, men hørte noe om at det vil komme mindre der fremover.

Men fikk litt dårlige erfaringer når jeg var innom galleriet hans i Tokyo.

2 Likes

På utkikk etter Murakami selv. Prøvde meg på absoultart i går, hvor han slapp et rimelig trykk i lavt opplag, men uten hell.

Hvis en følger med på UAA så dukker det opp en del tips til når han feks slipper utenfor Tonari😊

1 Like

Husk å ta vare på originalesken fra Kaikai Kiki og pakkseddel (Hvis det er derfra trykket kommer). De sier at det er beste måten å vise opprinnelse.

2 Likes

Takk til alle som har bidratt med info og råd.

Det er Flower, 727 og Homage to Francis Bacon jeg har sett mest på. Er åpen for andre også.

Det er variantene til ulike priser som gjør meg litt usikker. Det blir en tur til Fineart til uken.

5 Likes

Jeg ser Sugimoto har en 727. Hvis du går inn på menyen her og velger Murakami Archive, så får du en oversikt over alle verkene Murakami har gitt ut. Jeg kjøpte min 727 herfra for noen år siden.

https://www.sugimoto68.com/

Bloggen her er også veldig bra. Mye info om Murakami.

2 Likes