Takst av malerier

Hei sann.

Jeg må ha en takst på noe av det som henger på veggene hjemme, men er veldig usikker på hvem som gjør slikt. Har noen her noe erfaringer med hvem man kan få takst av??

Jeg tror det avhenger veldig av hva slags malrier det er snakk om. Har du noe mer info å gi?

Du kan bruke ulike gallerer eller eks. auksjonshuset Blomqvist (koster dog litt).

Som @Gammel_Erik sier, så er det enklere å guide deg i riktig retning hvis vi vet hvilken type kunst det er snakk om, samtid, nasjonalromantisk etc.

Seff er det lettere da, så det burde jeg jo skrevet😂! Det er ett Dolk canvas som må takseres pga forsikring!

Da har du kommet til riktig sted! :slight_smile: hvis du ikke er avhengig av dokumentasjon , that is.
Hvis jeg ikke tar heeeelt feil kan du forsikre maleriet ditt for den summen du selv måtte ønske. Innenfor rimelighetens grenser selvsagt, og da kan du nok få god hjelp her inne med tanke på hva de forskjellige verkene har gått for siste tiden.

Du kan jo fint henvise til Fineart sine sider, er en del Dolk canvas liggende der