Just a few of the gems coming up for sale at the “By Collectors for Collectors” auction at Tate Ward London.
Hva tenker dere om estimatene på denne auksjonen? Er det helt skivebom eller er det her prisene er for tiden.
Noen eksempler. Både Banksy og invader er signert.
Tilsynelatende veldig lave estimater ja. Men de selger mye så kanskje det er erfaringen at de må begynne lavt om dagen
et par eksempler:
180x120 original fra sandra til 3750£
ingen bud på signert invader som startet under 2k£
625£ for 110x90 Snik canvas
Ingen bud på Pejac som ble lagt ut 50% under kost
Sjokkerende lave priser - selv i dette markedet. Glemte av denne auksjonen - ser at f.eks. en stor Anna Park original gikk for snaue 6K gbp. Husker at jeg var i dialog med galleriet hennes for 5-6 år siden om å kjøpe tilsvarende størrelse verk fra henne - mener de da skulle ha 20K gbp PLUSS at jeg måtte kjøpe et verk til tilsvarende pris for å donere til et museum. Gard anbefalte at jeg ikke slo til på den dealen - og hørte på han - heldigvis
Så det er ikke bare urban kunst som sliter om dagen..
Haha kynisk at du måtte kjøpe 2!
Hadde du flippet det i 2022-23 nok vært solid fortjeneste, men siden -24 har prisene falt mye for henne. Men sterkt av Robert Nava! 11k gbp for liten tegning på Tate auksjon.
Ingen bud på Pejac den prisen overrasket selv meg. Sitronen til David Shrigley fortsetter å selges til vanvittige priser selv i dagens marked ![]()
Tenkte jeg ikke skulle nevne den, igjen ![]()
Men skjønner det ikke. Har selv spurt Tate to ganger om å selge sitronen. De takker nei, og likevel dukker den opp på neste auksjon. Bør snart bli dokumentar, dette her
Hva er greia
David Shrigley sitronen går vel for alt mellom £300-1100 på Tate, selv om man får kjøpt den direkte fram ham. David Shrigley Posters - When Life Gives You A Lemon – Shrig Shop
Må være noe muffins
Jeg syntes ikke det er veldig rart pejac ikke ble solgt. De fleste som har ønsket seg en pejac på veggen har hatt anledning til det de siste årene.
I tillegg er veldig mye kunst (generelt) fargerik, lekent, morsomt og sprudlende. Pejac er stort sett depressivt og mørkt. Så jeg tror rett og slett det er få som ønsker noe mer enn ett verk av han i hjemmet. Begrenset hvor mye dystopi man ønsker å omgi seg med i hverdagen……