The art world has gone bananas

Vet ikke helt hva som er best / verst - en LEIA IKEA supersexy swingin’ silver til 3000 eller en banan på en vegg til 1 mill…

3 Likes

5000 + 5% *

Er vel kanskje litt i samme kategori? :joy:

Om du plasserer den i samme kategori, ja da kan du vel like gjerne hive inn Dolk sin I’m Your father der også?

1 Like

Bananen har mer enn 8000 følgere på instagram, og de måtte fjerne verket fra messen den siste dagen i frykt for å ødelegge verkene som hang i nærheten. Jeg tror Cattelan er utrolig fornøyd.
https://www.instagram.com/cattelanbanana/

For de som ikke kjenner hans verker vil jeg anbefale å lese The Supermodel and The Brillo Box. Noen veldig morsomme historier om han der. Han var også mye i media nylig da verket hans America ble stjålet fra Blenheim Palace.

Likte også godt denne artikkelen om verket fra Artnews:

3 Likes

Denne typen kunst får meg til å mislike kunst. Var vel noen som som får noen år siden hadde en skulptur som bare var en skrelt banan. Bare tull i mine øyne. Folk har for mye penger når de bruker 120k dollar på en teipbit og en banan.

Det finnes så utrolig mye spennende og kreativt der ute som en begavet person har brukt flere titalls timer på å lage. Originaler til under 5-sifret antall kroner.

Men dette her er bare tull. Parodi på kunst

1 Like

Er veldig enig med @Benbjo her.
Ja kunstneren er sikkert kjent, men ser ingen ting i dette.
120k $ brun og rotten banan, nei takk

Var tydeligvis et røverkjøp av Erling Kagge å kjøpe kunstrettigheter til bananskall på bakken for $12k av Adriana Lara.

Når man finner den riktige inspirasjonen: https://www.instagram.com/p/B5v1kyQlbqf/?utm_source=ig_web_copy_link

:crazy_face::crazy_face:

1 Like

Det finnes flere dollarmillionærer i Kina enn det finnes innbyggere i Norge. Det finnes 10-tusenvis av mennesker der ute som tjener mer enn 500 mill i året - dvs ca 1000 x mer enn en vanlig lønn i Norge. Mao hvis en av disse bemidlede personene bruker 120k $ på et PR stunt som dette er det tilsvarende som en med vanlig inntekt i Norge hadde brukt 120 $ på noe moro. 1000kr for et slikt stunt for historiebøkene og bytt ut den brune bananen med en ekte gul plastbanan og heng det på veggen i stua og man har sikret seg tidenes Conversation piece - helt klart verdt pengene :banana::money_with_wings::banana::money_with_wings::grin: #ubetalelig og helt klart kunst i verdensklasse…

3 Likes

Jeg blir bare mer og mer glad i dette verket :heart_eyes:

2 Likes

Er jo intet annet enn et patetisk PR stunt av perrotin(maurizio) som prøver desperat å få noe innflytelse på sosiale medier med å kopiere tilsvarende konsept som har funket. Tomler ned fra meg…

2 Likes

:joy:

6 Likes