Thierry Noir lerret - Hastesalg

Hei folkens.

Tidenes minst forseggjorte salgsannonse fra denne kanten men skal sende tilbake 5 lerret av Thierry Noir til UK. Tenkte derfor at det kanskje var noen som kunne være interessert i et rimelig Noir-lerret av typen 50x70 cm på deep edge lerret slik at det bliir mindre for meg å sende tilbake. Jeg er så nær ved å sende dem tilbake at jeg ikke har tatt av bobleplasten på alle. Hvert lerret er en original 1/1 og selges til kr. 12600 inkludert kunstavgift, ned fra 14750 som også var en grei pris for disse. Porto kommer i tillegg.

Trenger rask tilbakemelding da disse sendes tilbake i løpet av uken.





3 Likes

Tidene forandrer seg… 470 000 NOK i dag :sweat_smile:

20 Likes

What…

3 Likes

Grei pris i 2019 da. Kanskje en av de dukker opp på Christies eller Sothebys. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Det er dessverre slik at man ikke alltid skal tro det man ser eller hører. Ref all den propagandaen som i dag strukturert sendes ut ifm krigen i Ukraina.

Det finnes dessverre også veldig mange eksempler på strukturerte falske oppkjøp i kunstmarkedet hvor enkelte nettverk kjøper opp kunst for å skape inntrykk av et mye høyere prisnivå enn hva som faktisk hadde vært tilfelle uten nettverkets markedsmanipulasjon. Deretter, når nytt prisnivå er etablert, selger de samme kjøperne ut kunstverk de selv har sikret seg i forkant av markedsmanipulasjonen, til en veldig mye lavere kostpris.

Dette er en kapitalintensitiv operasjon, men veldig lukrativ…

Særlig utsatt er kunstnere med en relativt lav produksjon og lett gjenkjennbar kunst, slik som denne kunstneren, Stik etc.

5 Likes

Så da kan vi ut ifra dette konstatere at @azidops da ikke er med i et slikt nettverk? :smirk:

5 Likes

Her er et klipp som beskriver hvordan kunstmarkedet manipuleres for å redusere skatt: Art + Taxes = The Dirty Truth - YouTube

1 Like

Det var ikke en kjeft som var interessert den gang. Solgte en til en kunde etter litt masing. Resten ble tatt av ramme og sendt tilbake. Angrer jo på at jeg ikke beholdt en selv, men var midt i flytting og trengte både penger til oppussing og mindre gjenstander å flytte på.

Gikk vel 1,5 år så kom det plutselig 3 forespørsler i løpet av samme helg om jeg fortsatt hadde dem. Skjønte at noe var skjedd.

Veksler mellom å synes det er bra eller trist at ingen her inne slo til på tilbudet. Gjengen her inne burde vært oppegående og orientert nok til å forstå at dette var en god mulighet, men i dette tilfellet lå KV å sov da toget gikk fra perrongen.

10 Likes

Jeg vurderte det, men hadde ikke penger uten å måtte selge noe. så da ble det for kort tid.

Ellers så er for meg det samme som med Stik egentlig, alltid likt det på en litt “barnslig” måte, men alltid fått klart Nei! hjemmefra. Og så har toget gått :wink:

Helt klart et par priseksperter her inne som burde fått det der med seg😂

4 Likes

Supert å bestandig ha noen å skylde på hjemme :joy::joy:

1 Like

17 Likes

:rofl::rofl: det er det eneste jeg har å skylde på! noe greier jeg lure frem etter hvert, men har feks banksy på soverommet, hirst på jobb og kaws figurer liggende i en skuff så du har helt klart et poeng der :rofl::rofl:

3 Likes

Til mitt forsvar hadde jeg akkurat kjøpt en orginal av Thierry før Azi postet denne :sunglasses:

3 Likes

Det kommer alltid nye tog :slight_smile:

1 Like