Thomas Kvam - Natural Born Pollock

Thomas Kvam stiller i disse dager ut på nyåpnede QB Gallery (gamle Rod Bianco) vegg i vegg med Blomqvist. Utstillingen heter “Natural Born Pollock” og dreier seg rundt seriemordere og galskap.

Utstillingen er satt sammen av ulike verker fra Thomas Kvam, både trykk og originaler.

Som en ekte Pollock bruker Kvam en strap-on-penis når han maler en del av bildene på utstillingen. Hvordan han klarer å “skyte” akryl “fra hofta” med en slik presisjon er forbi min fatteevne.

Har du ikke vært innom QB enda, bør du ta turen. Det er absolutt verdt et besøk.

2 Likes

Dit må jeg ta meg en tur. Liker veldig godt at Blomqvist satser litt med dette nye galleriet :slight_smile:

Var en tur innom der i dag, dette er en utstilling jeg kan anbefale. Ser du bort fra det barnslige litt banale ved at han har malt hele/deler (fikk ikke det helt med meg) med en svart penis (Btw tror ikke han skyter så rett fra hofta som @KennethK antyder. Står vel heller med svansen i hånden) er det en veldig bra utstilling. Det er en vel regissert utstilling med mange spennende elementer. Kvam utforsker mange forskjellige medium, samtidig som han klarer å følge en rød tråd igjennom det hele.

Ser du etter noe rimelig til veggen din burde du ta en titt på trykkene til Kvam, evt en av Freud tegningene (personlig ville jeg brukt litt mer og tatt et lerret). Om du er i byen i morgen mellom 12 og 16 (tror det samme gjelder søndag), burde du ta turen.







1 Like