Tips og råd ifm innramming av Beejoir Imodium 70 og Sandra Chevrier "Marilyn Monroe"

Hei

Jeg har endelig fått sikret meg Beejoir sin Imodium 70 og Chevrier sin Marilyn Monroe, til min frues store begeistring. Disse bildene høres hjemme på veggen, og skal henge lenge. Har derfor lyst å få en skikkelig innramming på de, og kanskje noe med litt mer stayl (som vi sier i Bergen) enn den klassiske hvite innrammingen jeg har brukt mye frem til nå.

Hadde satt pris på råd, tips og innspill fra dere alle. Så blir det rett første gangen!


Min kone liker godt denne innrammingen, jeg er forsåvidt ikke uenig.

http://www.mirusgallery.com/sites/default/files/styles/large/public/exhibition/la_cage_au_clair_de_la_lune_72x48_2014.jpg?itok=n6l2SXbL

Mvh
Bjørn

1 Like

Bare å ta med trykkene til rammeservice det, der har de et bredt utvalg av lister og passbatut du kan prøve opp mot trykkene. :slight_smile:

Jeg har sett marilyn trykket med matt svart ramme, hvit passepartout ytterst og en svart passepartout innerst som skaper en svart strek som da “rammer” inn trykket igjen. Synes det ser ganske bra ut :slight_smile:

Hvis du trenger inspirasjon kan du ta en titt på framingdevil (insta) mye fete inramminger :wink:

Støtter tipset om framingdevil, mye inspirasjon der. Jeg bruker Christoffer hos Rammeservice, han er flink og ser ofte hvordan det skal gjøres. Lykke til!

Trasig at alle referere til Rammeservice. Har nylig flyttet til Haugesund, er litt i overkant for meg å dra til Bergen for å få ramme inn bildene. Når vi drar til Bergen er bilen som regel full av klær og barneutstyr at jeg ikke har lyst å laste inni innrammede bilder også, desverre. Er blitt anbefalt Dahls Rammeservice her i Haugesund om noen har noe erfaring med de?

Skal sjekke ut Framingdevil umiddelbart.

Mvh

Hei Bjørn! Artig at du har skaffet deg begge de :smiley: Jeg har akkurat de samme! Marilyn er innrammet og henger allerede oppe, mens Imodium 70 er til innramming as we speak. Jeg bruker Jonas hos Popop.no i Oslo og blir alltid like fornøyd med hans tips og jobb. Legger ved bilde av Marilyn nå og så kan jeg laste opp bilde av Imodium 70 når jeg skal hente det snart. Vi gikk for en tynn, hvit, barokk ramme. Kostbart, men overbevist om at det er vel verdt det!

Da er bildene levert inn til innramming. Vi tok oss god tid i butikken og jeg er jævlig spent på resultatet.
Greier ikke helt å beskrive hva vi gikk for, men jeg gleder meg til å vise bilder. Skal få de tilbake i slutten av neste uke!
Takk for råd og tips. Brukte en del tid på å sjekke ut FramingDevil. Var nyttig å se på det han la ut. Kanskje spesiellt mtp hvor stor belønningen er om man går litt utforbi normalen og treffer blink!

Bjørn

2 Likes

Blir spennende å se bildene dine @BjornB! En skulle hatt en rammemaker som framingdevil ja, han må blande sin egen lakk så godt som han treffer :slight_smile: Spurte på pris for innramming av min Miss Universe(mest for morro), $400 med UV glass. Vurderte å sende den rett fra selger i US til framindevil, men frakten for innrammet piece var for høy+diverse problemer med forsikring :slight_smile:

2 Likes

Da har jeg fått bildene tilbake fra innramming. Må si jeg ble skikkelig fornøyd med resultatet, selv om det gjerne kostet litt mer enn planlagt. Nå kjøper jeg bilder for å ha de på veggen så da er det viktig for meg å ha rammer som jeg synes er flotte, så får det heller være at rammen enkelte ganger er verdt mer enn kroneverdien på verket alene.

Leverte også inn litt annet tjafs til innramming.

Skurkturen er til barnerommet. Neste på veggen der er Roamcouch sin siste, gleder meg til få den på veggen der.

De to siste bildene leverte vi inn for å få nye rammer etter som vi ikke var helt fornøyd med uttrykket på de forrige rammene.

Mvh
Bjørn

10 Likes

Her var det mye fint :blush:

Tjafs og Tjafs fru Blom :slight_smile:

Mye flott! Liker spesielt CMYK jeg :slight_smile:

Veldig fornøyd med den selv. Håper på å lage et litt anderledes jenterom til minien. Jeg hadde null kunst rundt meg når jeg var liten men håper det kanskje kan være med på å stimulere hjernen litt på det kreative planet.

Er det en slik bildeskinne du har på de 2 Chevrier’ene? Mye fint her :slight_smile:

Det er det. Jeg har en slik selv. Leste at Gard var misfornøyd, men jeg er fornøyd med gallerilist. Mot min hvite vegg synes det knapt.