Tips til Gullramme

Jeg har en pent utsmykket gullramme som jeg har fått av mine besteforeldre (se bilde). I dag er det et brodert bilde i men jeg kunne tenke meg å bytte dette med et trykk. Indre dimensjoner er 50x70cm.

Har dere noen tips til hva jeg kan ramme inn, eventuelt andre ting jeg kan gjøre med rammen??

Enormt flott ramme! Behold den!

50x70 er jo en “standard størelse” som gjør at du finner utrolig mye som kan passe størelsesmessig.

Om du liker AFK har han en del trykk i denne størelsen, som også kunne passet godt til rammen. Lykke til på jakten :slightly_smiling_face:

Kjempefin ramme. Ser mange banksytrykk er blitt plassert i slike rammer med stort hell. Dolk har også mange bilder som er 50x70 og passer inn i denne.

2 Likes

5 Likes

4 Likes

1 Like

Takk for mange gode forslag her! Merker at jeg heller mot en MW. Har alltid hatt lyst på en son of man (som jeg tror er 70x50). Framed og feather hadde også vært veldig kult.

Fortsetter gjerne å ta i mot andre forslag.

Mye stilig her til en så flott ramme! Jeg ser av eksemplene over at det er mange som er montert uten passepartout. De gangene jeg har hatt med trykk til rammemaker og uttrykt ønske om å få rammen tett på har anbefalingene vært at det ikke er det beste for trykket på lang sikt. Hvis rammen er innvendig 50x70 kan det kanskje være greit å vurdere trykk av en noe mindre størrelse for å få litt luft mellom trykket og rammen

Selv har jeg lenge hatt lyst å skaffe meg noe fra Magnus Gjøen. Og da har jeg sett for meg en slik type gullramme;

Som f.eks denne;
https://www.artrepublic.com/prints/monkey-in-the-middle-by-magnus-gjoen.html

Den jeg egentlig var ute etter har dessverre artrepublic solgt, men synes Magnus Gjøen har en del kule trykk. :slight_smile:

1 Like

Gylden mulighet her - før helgen er over: https://www.artrepublic.com/even-in-the-grave-all-is-not-lost-by-magnus-gjoen.html

1 Like

Det må vel kunne sies å være en god deal!

Alltid hatt lyst på en Magnus Gjøen. Takk Shagga. Slo til på denne👍 God deal for oss som har liten plass på veggen.

1 Like