Transport av innrammet bilde fra Stavanger til Bergen

Hei

Er det noen som kjører Stavanger - Bergen i nærmeste fremtid som kunne tatt med seg et innrammet bilde for meg?

1 Like

Ikke det du spør etter, men jeg forsøkte Nimber (app) for første gang i helgen. Fikk ett bilde flyttet fra Bergen til Oslo. Kjempe vellykket! La ut en annonse om at jeg ønsket transport av ett bilde + størrelse. Fikk napp to timer etterpå om at en skulle kjøre strekningen og kunne ta dette med.

Anbefalt pris i appen var 500,-, jeg endret til 700,- og det følger med 10.000 i forsikring.

Sjofør henter og leverer på ønsket adresse.
Smertefri opplevelse, så denne anbefaler jeg.

Anbefaler også at det ikke informeres om noe annet enn at det er ett innrammet familie bilde :wink: og pakk inn bilde så man ikke ser hva det er eller eventuell verdi + sjekk at sjofør har hatt noen turer tidligere. Min hadde flere hundre anmeldelser og viste seg å være en profilert YouTuber. Hehe.

Vet egentlig ikke hva de andre transportselskapene tar, men har ett inntrykk av at det da må pakkes i en bombesikker kasse om det skal komme frem. Når man ser bak i disse transportbilene når de leverer pakker ser det jo ut som om 2 granater akkurat har eksplodert.

2 Likes

Takk Tommy :slight_smile:

Det blir nok neste steg om det ikke skulle være noen her inne som kan være behjelpelig. Er litt skeptisk til sånnt, men om kjøper går god for en slik løsning, så kan det være et alternativ.

Bergen er jo ikke så langt, så ser ikke for meg at det kan koste særlig mye.

Vi får se om noen her på veggen trår til i første omgang :slight_smile:

1 Like

Har selv brukt Nimber en gang til å få fraktet en komplett bilkalesje ca. 35 mil. Dette kostet meg 706,- og var helt problemfritt.
Etter jeg la ut annonsen var det 8 stk i løpet av et døgn som kunne ta den med seg… Benyttet meg av transportøren som passet meg best og som i tillegg hadde gode karakterer. Kommer absolutt til å benytte meg av Nimber ved en senere anledning. Genial løsning da de også plukker opp varene hos privatpersoner. Dette er ikke like enkelt hvis man bruker profesjonelle transportører

2 Likes

Kan også anbefale Nimber, brukt det mellom Oslo og Bergen :slight_smile:

1 Like

Siden det handler litt om det samme, tar jeg meg friheten til å gå litt off-topic.
Hvordan hvordan håndterer man betaling på en ryddig måte når man frakter trykk med Nimber?
Forhåndsbetaling eller andre måter?

Tilbyr Nimber noen garanti dersom transportør skulle stikke av med trykket eller ødelegge det?

Dette ble ordnet for min del i dag med Nimber. Meget ryddig og skikkelig. Betaling skjer når varen er levert ved at du bekrefter på Nimber siden at denner levert. Du blir da trukket beløpet fra ditt kort som er registrert.

Varen er forsikret med inntil 10.000 hvis alt gjøres gjennom Nimber.

Er jo en sjanse å ta dersom det er verdt mer enn 10k, men for min del gikk dette veldig fint for min del i dag.

Blir nok å bruke Nimber igjen😊

4 Likes

Takker. Det er jeg som skal sende, er litt skeptisk mtp risiko for sender.
Hva om trykket blir skadet under transport og transportør ikke vedkjenner dette?
Hva om kjøper ikke bekrefter at varen er levert?

Kan godt være det ikke er berettiget, da jeg egentlig ikke vet hvordan tjenesten fungerer :slight_smile:

1 Like

Nimber har en forsikring, du kan lese om det på nettsiden eller sende dem en melding og få detaljene.

Hvis trykket er pakket OK, er det jo minimal sannsynlighet for at noe skjer når det bare skal legges inn i en bil og tas ut på sluttdestinasjonen, med mindre bilen kræsjer da…

Ta et bilde av trykket når sjåføren (Nimber) tar det imot, sjåføren er jo også et vitne på dine vegne ved levering.

Brukt det selv, og har fungert ypperlig for min del :slight_smile: