Trenger tynne plastplater - 2-3mm til avstivning

Heisann,
Jeg skal sende noe som ikke kan rulles. Ergo må det sendes flatt
Trykket er vel kun 20cm X 20cm. Jeg tenker å sende det som brevpost og flat. Dog har jeg lyst til å legge det i press mellom 2 plastplater a type 2-3 mm tykke (for å stive av)

Noen tips til hvor man finner slikt i Norge. Har kjøpt før ebay, men jeg har ikke tid til postgangen. Anyone ?

johnj

1 Like

Maxbo, kjøpe tynne treplater som du teiper sammen med gaffa?

Inne i treplatene har du selvsagt trykket i papir med hjørnene festet godt :slight_smile:

1 Like

https://m.clasohlson.com/no/Akrylplast/34-1359

1 Like

Gulosten: Det er faktisk ikke en så helt brødfødt tanke faktisk:-) ! planen er som du sier avstive begge sider, men festet med papir/hjørner inni. Som feks howard Griffin sender sine trykk.
Har også vurdere å kjøpe et par av verdens dårligste skjærebrett som de har på IKEA. De tynne, ubrukelige og som også er for store for oppvaskmaskinen. Denne gangen kunne jeg kanskje brukt dem til noe fornuftig - takker for innput og ikke umulig det blir nettopp dette!

2 Likes

Dette var vel drømmesvaret jeg håpte på ! :slight_smile: Jeg prøvde faktisk å søke det opp på Clasxxx selv, men fant ikke - jeg tar turen innom dem imorgen. Dette tror jeg gjør susen.
Jeg kommer tilbake med feedback/erfaring. Greit for andre å vite

takker forumet for hjelp !

2 Likes

ser at Jula har litt større plater også:

1 Like

Treplater funker også prima. Fått mye levert mellom to finerplater og har brukt det selv. Er vel bare et kostnadsspørsmål tenker jeg

absolutt, jeg skal gå litt i undersøkelses mode imorgen og se hva jeg ender opp med.
om det er tynne plater burde man likevel kunne klare å sende det som brev eller noe også. Evt legge det inni et Platecover ?

Jeg kommer tilbake med full rapport når jobben er gjennomført

For ekstra beskyttelse så er det noen som sender trykkene mellom to isopor plater og deretter finer på hver side. Så tape.
Det er ganske billig og funker veldig bra.

1 Like

egentlig er det vel bare kreativiteten som setter grenser :slight_smile: jeg kommer tilbake med det endelige verket, når jeg omsider har landet og testet ut noe konkret

Status
Da er prosjektet postet og jeg avventer reaksjon fra mottager. Til å begynne med kan jeg informere om at jeg jeg kom med litt feil info. dimensjonene var 30,5cm X 30,5cm.
Det gjorde det litt mer komplisert. Jeg sjekket med alle: (Staples, Clas, Jula, Biltema etc etc. om verket er mindre enn 29 cm kan man velge og vrake og det beste ville vært myke skjærebrett a 29 cm. da får man en pakke på 4stk til 58 kr på Clas O. (de ble da fors må for meg

Det jeg ente opp med er jeg dog rimelig nøgd med. Jeg gikk til Nordby (I Bergen) og kjøpte en plate med Bokpapp (papp som er 3 mm type. kappet det til i dimensjonene 33 X 33 cm. (dette gjør man på stedet i butikken slik at man går ut av butikken med riktige mål)
Dette gav meg 4 plater for 55 kr - på mål :slight_smile:

dernest brettet jeg 4 beskyttelses hjørner av print papir som jeg så plasserte rundt hvert av hjørnene på printet. Dernest tapet jeg dette fast til en platene. Dernest la jeg silke papir opp trykkflaten. Så kom en ny plate på toppen. Dette dannet da en Sandwich. Dernest en runde tape, så en runde bobleplast rundt det igjen, så alt dette inn en Norgespakke eske som var pakket flat/ikke pakket sammen (her kan man egentlig bruke helt vanlig papp og brette selv. Jeg printet så ut pakketeksten selv via Posten.no (til dem av dere som enda ikke gjør dette selv men gjør at på postkontoret… Begynn å gjøre det selv. Det er billigere, sparer deg for mye tid i butikken + du kan tracke alt du har gjort i uendelig tid), og limte på pakken. Selvom dette blir mye tekst, så vi jeg si at neste gang tar det meg toppen 5 min og koster stadig de kun 149 kr for Norgespakken.

johnj

1 Like