Triumph Sandra Chevrier

Ser at det har vært stilt samme spørsmål tidligere men ingen svar
Hva er et godt pris estimat for :
Sandra Chevrier
The Cage: The Triumph
edition of 80
61 x 75 cm.

Det er et vanskelig bilde å svare på. Det er et bilde, sammen med The beginning, som sjeldent er ute på markedet. En som selger vil åpenbart ha mest mulig mens en som kjøper vil ha det billigst mulig. Dette er et populært bilde og så her tror jeg det er en del kjøpere som vil strekke seg langt.

Her var det relativt lite tilbakemeldinger, noe som nok skyldes at det er svært vanskelig å anslå som Azidops er inne på.
Disse to trykkene ble gitt ut tilbake i 2013 via hennes nettbutikk før hennes første soloshow i Europa, som forøvrig var hos Reedsprojects i Stavanger.

The Beginning og The Triumph er i mine øyne hennes aller beste print så langt og ble laget dagen etter at hennes bestemor gikk bort.
De siste par årene har disse så og si ikke vært tilgjengelig for salg. Basert på alle de jevnlige forespørslene på Kunstveggen, Finn.no og banksyforumet, har nok disse potensiale til å oppnå en meget høy pris om de en eller annen gang skulle komme for salg. Jeg vil ikke bli overrasket om de oppnår en pris på 40-50 tusen per stk. Kan godt tenkes at til og med dette vil kunne fremstå som rimelig med tiden, men dette får tiden vise.

Nei ærlig talt, det kan ikke være i nærheten av din anslåtte verdi engang. Jeg postet en link i går til en flott original på lerret i samme størrelse til 45 000.

Hvis dette stemmer er det noe alvorlig galt med SC - markedet.

2 Likes

Det var da voldsomt, tror jeg skal ha mine ord i behold om jeg sier disse aldri har vært i nærheten av disse prisene. 30-40 for begge vil jeg anslå.

Et godt poeng du har der mtp originalen ja.
Tipper den blir solgt relativt raskt, da bildet fremstår som veldig vakkert!
Estimatet mitt er som sagt basert på alle forespørslene den siste tiden og at det veldig sjeldent kommer for salg.
Min generelle oppfatning av markedet til Sandra er at det varierer veldig fra motiv til motiv. Om man kun ønsker seg et bilde av Sandra og er litt likegyldig på motiv blir dette estimatet feil, da har man flere alternativer på Finn.
Om man derimot har lagt sin elsk på The Beginning, The Triumph eller forsåvidt Marilyn, som veldig mange ser ut til å ha gjort, kan det fort bli mange om beinet når de eventuelt skulle dukke opp for salg.
For å presisere hva jeg sa så vil jeg altså ikke bli overrasket om de går for over 40 tusen, ikke at dette er prisen.

Om man forventer å kunne sikre seg disse samlet for 15k per stk, vil man nok måtte være veldig heldig. Om noen selger et sett samlet for 30k er ihvtfall jeg veldig interessert. Du har nok ordene dine i behold når du sier at de ikke har oppnådd de prisene før ja. Poenget mitt er at ingen ser ut til å ønske å selge de I det hele tatt og at det er mange som er på jakt etter akkurat disse motivene. Basert på god gammel markedsteori vil dette naturlig nok kunne føre til høye priser om kjøpsmuligheten skulle dukke opp.

40-50.000?! Pr. stykk? Har du 3 sett liggende under sengen eller?

2 Likes

Gikk samlet for 8 lapper for et år siden… Tror noen har spist noe surt hvis de tror disse går for 30-40 lapper i dag ^^

Mye har skjedd med prisene på Sandra på det siste året. I starten av fjoråret kunne man lett kjøpe SC print for 3-4000 på Finn. 4000 pr stk er i dag altfor lavt. Eller tør jeg ikke komme med noe tips, denne er vanskelig.

Ble disse solgt?

Har aldri vært noe begeistret for de to trykkene, men er alltid noen som er villig til å betale mer enn markedspris/prisvurdering… Om det er 5k, 15k eller 30k… Så er det timingen som avgjør… :smile:

Dette ligner veldig på det Gategalleriet har lagt ut på instagram. Så @azidops har nok peiling😉

1 Like

http://memesvault.com/wp-content/uploads/Meme-Faces-08.png

2 Likes

Om du mener at det er noen som har spist noe surt, så er det tydelig at det er noen som har sovet litt i timen det siste året også. Å basere dagens pris på at noen valgte å selge et sett til så og si anskaffelseskost for et år siden blir litt snevert i mine øyne.

Jeg har et par gode SC motiver så prisvekst er helt greit i mine øyne :stuck_out_tongue: solgte nettopp innrammet supermann/batman for 25 lapper. Jeg kan ikke tenke meg at triumf og beginning skal gå for mer en disse? Men for all del jeg kan ta feil

Har fått bud på mere en det for Begining og Triumph :wink:
NB! Har ikke disse for salg.

Husker jeg tipset Xen min om Triumph og Beguinning release gjennom GP. Hun sikret seg begge og de henger enda på veggen hennes… En stor faktor for at vi fortsatt har god kontakt

3 Likes

Dette emnet ble automatisk lukket etter 14 dager. Emnet kan ikke lenger svares på.