Trykk tilbake fra rammemakker

Var og hentet to store trykk fra rammemakker i går og synst de så sinnsykt bra ut, men da jeg kom hjem og fikk de på veggen ser jeg masse bølger i begge bildene, det gjelder conor harrington-the unveiling og samson. Det irreterte meg grønn og det irreterer fortsatt kraftig! Er det noen som har erfaring med lignende eller opplevd det samme og har tips til hva jeg bør gjøre? Har snakket med lokal forhandleren her i byn og de skal se på dem. Har opplevd en liten bølge på ett trykk før men ikke over alt på to svære trykk.

2 Likes

Var bølgene der i utgangspunktet? Har opplevd det samme når jeg/rammemaker ikke har flatet ut trykket lenge nok før det rammes inn…

1 Like

samson trykket har jo ikke lagt så lenge i tuben så usikker. Men han jeg har rammet inn hos er en super dyktig fyr så det hele ble litt kjedlig for begge parter… Men men, får bare håpe det kan ordnes, er irreterende når man legger merke til det hele tiden.

1 Like

Det skjer ofte på store trykk, særlig om det har ligget i rull lenge og går rett i ramme. Har tidligere blitt anbefalt å bruke dobbelt passepartout når det kom til slike ting for rett og slett å tvinge arket til å ligge flatt.

ok, på begge trykkene er det brukt tykk dobbel passepartout. Var en veldig dyr innramming også så det føles surt med bølger i trykkene. Håper det lar seg ordne evt gjøres litt bedre.

1 Like

Vet at rammemakeren min bruker dobbel plate bak for å stive av store trykk. Dette er for at det ikke skal bli noe bølger… Kansje det hadde hjulpet på dine?

Jeg har begynt å ramme inn alt med dobbel plate bak for å unngå dette da jeg har hatt dette problemet på veldig mange innrammingen med enkel plate. Anbefaler og ta de tilbake og få de til å legge dobbel plate. Dette burde være standard hos rammemakere for dette er ikke et ukjent problem.

Rammet inn to store trykk 120 x 80 med kun avstandslist. De kom rett i fra tuben, men det ble brukt dobbel bakplate for å hindre at trykkene tok til seg fuktighet og for å stive skikkelig av.
Har ikke oppvled noe bølging i disse trykkene og er veldig fornøyd med innrammingen.

Dobbel bakplate er vel mer eller mindre et must på så store trykk, men er dessverre ingen garanti for å forhindre bølger.

Disse blir nok levert inn i morgen og montert på dobbel plate! Takk for hjelpen folkes! :smiley:

1 Like

Nei men skader ikke å prøve :wink:

Gjorde dobbel plate susen og hva sa rammemakeren ? Det er vell ikke i Oslo du holder til?

Det ble bedre men er fortsatt noe bølger i trykkene, holder til i Bergen, er på reis atm men når jeg er hjemme igjen skal jeg levere de inn igjen å få plassert dem i en pressmaskin en måneds tid, tror det gjørt susen :wink:

1 Like

Hei! Har du noe oppdatering på dette om hvordan det gikk etter pressing? Jeg har et trykk selv som er bølgete, men første forsøk blir vel å finne ut om dette har dobbel plate eller ikke…
Var innom rammemakern i går med to nye trykk, og nevnte problemet for han. Han sa ikke noe om dobbel plate, men mente en kurator kunne hjelpe til på et eller annet vis. Dessverre er det nok langt til en kurator der jeg bor, så vil helst prøve på enklere alternativ først;)

1 Like

De er blitt veldig bra nå!

1 Like

Hvordan forholder folk seg til bøss/tråder og annen dritt som de finner på trykket når det kommer tilbake fra rammemaker? Kjenner det irriterer meg… Skal jeg bare godta at det alltid vil være noen partikler bak glasset, eller er det en dårlig jobb av rammemaker? Hadde i det minste forventet at de sjekket det før de leverte ut…

1 Like

Ta det med tilbake til rammemaker så fikser han det, skal ikke være sånn Få han også til å sette på en wire om det er det opphenget du vil ha.

1 Like