Trykkslipp 6. desember kl 12:00: Thierry Noir - Heads

image

Kunstveggen er stolte av å slippe trykk med Thierry Noir førstkommende torsdag 6. desember på Kunstveggen.no

Thierry Noir sin ikoniske Head serie vil bli sluppet i fire forskjellige farger, hver på edition 25.

Info:

Dimensions: 52.4cm by 68.6cm
Medium: Screen print
Edition size: 25
Paper: 300 gsm Somerset Satin
Series: Heads
Signature: Signed on the front
Framing: Not framed
Inkludert 5 % kunstavgift
Release December 6. 2018 12:00 Oslo time

2,900 Kr

Les mer her.

Om Thierry Noir:
Thierry Noir (f. 1958 i Lyon) ble for alvor kjent i 1984 da han var den første kunstneren til å male på Berlinmuren. Hans ikoniske fargerike hoder fylte etterhvert over 1 kilometer, bidro til å humanisere muren og inspirerte andre kunstnere til å følge etter.

I dag, over 30 år senere, regnes Thierry Noir av mange som forløperen til den moderne street art-bevegelsen og han sammenlignes ofte med kunstneren Keith Haring som er født samme år og som også har laget murals på Berlinmuren. Noir er mest kjent for sine fargerike hoder, motivene er de samme som ble malt på Berlinmuren på 1980-tallet og på mange måter definerte en era av Berlins subkultur.

Thierry Noir og Keith Haring på Berlinmuren.

12 Likes

Heads-serien slippes nå om 30 min på Kunstveggen shop!

Som en ekstra bonus til Kunstveggen medlemmer har vi i samarbeid med Kollekt gleden av å tilby spesialtilbud på innrammingen av Thierry Noir Heads :smiley:

Valgfri sort eller hvit ramme
Vanlig passerpatout
Med artglass: 2500,-
Med vanlig glass: 1500,-

Tilbudet gjelder kun i dag og legges til ved checkout.

2 Likes

Hva er forskjell på disse trykkene og serien fra 2014?

1 Like

Billigere frakt og han hadde noen få trykk igjen :slight_smile: Tenkte det var kjekt å tilby kunstveggen noen trykk fra en legende som Noir

Trykkene er forresten av hodene Thierry har malt på Berlinmuren. Et stykke historie der altså.

Kun noen få igjen nå.

3 Likes

Berømmelsen satt til side, dette er ikke noe jeg kunne tenkt meg å ha på veggen.

Da har vi fått pakket trykk og fått sendt de avgårde. Førstegang vi har måtte sende trykk helt til Taiwan :rofl:

Må få sagt at kvaliteten på disse trykkene er helt vanvittig. Jonas hos Kollekt har et par igjen så det er bare å stikke innom for å se selv!

1 Like

God deal for alle som kjøpte :cowboy_hat_face:

THIERRY NOIR - Artist Thierry Noir is very hot at the moment and seems to be causing a stir on the forum with collectors discussing the massively increasing values of his work - urbanartassociation.com/board/625/thierry-noircheck out what Thierry Noir pieces are currently available now on eBay - rover.ebay.com/rover/1/710-53481-19255-0/1?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fsch%2Fi.html%3F_from%3DR40%26_trksid%3Dp2334524.m570.l1313%26_nkw%3Dthierry%2Bnoir%26_sacat%3D0%26LH_TitleDesc%3D0%26_sop%3D16%26_osacat%3D0%26_odkw%3Dmr%2Bdoodle&campid=5337843299&toolid=10001&customid=Noir

5 Likes

Skjønte det var noe i gjære når 4 stk innen en ukes tid spurte om jeg hadde flere Thierry lerret igjen. Skal ikke lengre tilbake enn sept 2019 da jeg hadde 5 lerret til rabattert pris (12000). None takers. Ingen her inne som da skjønte betydningen av TN da. Plutselig nå er det blitt stor interesse for TN (les: verdiøkning).
Litt kritikk her på morgenkvisten, håper ingen ble krenket.

KV: you lost this one.

10 Likes

Virker som piecen av Thierry Noir og Stik ved Imperial War Museum før jul gjorde susen for oppmerksomheten rundt han. Kan også hende dette brukes som bakgrunn for oppkjøp i stor skala (av en samler eller gruppe med ønske om å manipulere markedet) som vi så med Invader. Det førte som mange husker til at prisene skjøt i været (som mange inkludert meg selv syntes var “på tide”). Spennende er det uansett!

2 Likes

Jeg kjøpte det ikke. Det var fordi jeg ikke syntes det var noe fint.
Edit: De var fine.

2 Likes
2 Likes

10 x avkastning på et par år :wink:

KV gir god ROI

6 Likes