PØBEL – LOFOTEN – ORIGINAL 1/1, 2012
Jeg vurderer å selge et verk jeg har hatt stor glede av å eie siden 2020: Pøbels Lofoten – originalarbeid på papp, signert og datert 2012, og påtegnet Lofoten 1/1.
Verket ble utstilt under Kerrs Pink ved Bryne Kunstforening i 2012/2013. Begge bilder i denne annonsen er fra utstillingen.
For meg er dette norsk gatekunst - et unikt verk som kommer til å stå igjen som et symbol på sjangeren og perioden.
Jeg er verkets andre eier og kjøpte det i 2020. Samme år benyttet jeg Brodins Rammeverksted i Oslo til å erstatte daværende glass med Optium Acrylic (Museumsglass).
Da det opprinnelige rammeverket ble åpnet, dukket det samtidig opp en overraskelse: et eget arbeid på baksiden av pappen, som frem til da hadde vært skjult. Dette valgte vi å bringe frem i lyset i den nye innrammingen som for øvrig er 100 % lik opprinnelig innramming.
Verket har ytre rammemål på ca. høyde 108 cm × bredde 97 cm.
Dette er et sjeldent 1/1-arbeid og befinner seg i høy prisklasse. Jeg har ingen hast med å selge og ønsker først og fremst kontakt med seriøse interessenter.
Ved interesse: send PM med navn, e-post og/eller telefonnummer, så deler jeg gjerne flere bilder, detaljbilder og ytterligere informasjon om verket.
Verket kan besiktiges sentralt på Østlandet. Kaffen er alltid varm (og uforpliktende).