Unikt originalt verk av Henrik Placht til kostpris

Kunstner: Henrik Placht
Tittel: Atlas
Medie: Original
Opplag: 1/1
Innrammet: Ja, solid ramme av eik

Størrelse: 195 x 139 cm med ramme /190 x 134 cm uten ramme
Tilstand: Mint condition
Årstall: 2023
Proveniens: jeg kjøpte verket av Fineart og har kvittering for kjøpet. Verket har vært i mitt eie hele tiden og prydet stuen.
Pris: Selger til kostpris

Verket er et fyrverkeri av et lerret, fullt av energi og popper langt mer enn hva opplastede bilde gir inntrykk av. Jeg har hatt mye glede av lerretet, men ønsker å selge nå for å gjøre plass til annet nytt og spennende verk.

Veldig kort om Henrik Placht for de som ikke kjenner ham fra tidligere:

Henrik har utdannelse fra Kunstakademiet i Bergen og Berlin. Han er forankret i i det moderne tyske maleriet og henviser til kunstnere som Gerhard Richter, Sigmar Polke og Albert Oehlen. Henrik prøver å skape en kompleks komposisjon der harmoni og disharmoni skal krysses i noe som gir en slags balanse.

Henrik Placht er innkjøpt av av blant annet Christen Sveaas Kunstsamlinger, Jane og Marc Nathansons samling, Astrup Fearnley Museet og Nasjonalmuseet, og er i private samlinger i Tyskland, Danmark, Spania, Jordan, Vietnam og Sadi Arabia.

Send DM hvis dette kan være av interesse. Bildet kan sendes for kjøpers regning og risiko eller kan hentes i Oslo.

Dette emnet ble automatisk lukket 14 dager etter siste svar. Nye svar er ikke lenger tillatt.