Urban og contemporary kunstauksjon: Blomqvist x Kunstveggen V - 18 - 30. september 2024

Enig! Sinnataggen er kul - og fint med en relativt billig original.

1 Like

Gøy med ny auksjon!

Skulle likt å ha den Hirst’en på veggen, vi får se hva som skjer :slight_smile:

Da har auksjonen pågått i nesten uke. Hvilken tanker har folket om auksjonen?

Synes kanskje alt for få verk har blitt bydd på så langt, men kommer sikkert mer action mot slutten :muscle: ligger jo noen skatter der av Ash, Dolk, Whatson m.fl.

5 Likes

Tidligere erfaring er i alle fall at 90 % av budene kommer den siste timen :joy:

4 Likes

Hehe blir spennende å se :muscle::sweat_smile: håper jo på en en vellykket auksjon for alle parter slik at disse auksjonene kan fortsette.

Tidligere har denne auksjonen vært annonsert på Banksy-forumet. Er det planer om å poste noe om den der i år og?

1 Like

Og UAA, eller?

Ja, det jeg tenkte på.

1 Like

Synes egentlig det som er tilgjengelig i denne auksjonen er litt kjedelig.

Og det er jo litt trist at jeg synes det, siden det er omtrent det samme som er tilgjengelig i denne auksjonen som det som henger på veggene mine hjemme :rofl:

Mangler spennende objekter som gir meg kribling i magen og følelsen av at det bilde vil jeg ha! (om det er oppnåelig eller ikke)

Har kanskje blitt litt “ødelagt” av at det er mange andre auksjoner som har et helt fantastisk utvalg av verk til salgs internasjonalt.

6 Likes

Agree, there’s a broader selection on Finn, granted, for the most they’re vastly overpriced. UAA is flooded with “for sale” threads of similar works. The market is on its knees and unlikely to recover. The days of knowing the 3000kr print you just bought at primary, would be worth twice as much the next day are long gone. Expect a lot more “from the vault” sales in the future as new print releases are marked “sold out” despite selling few. Artists who enjoyed the boom times of the pandemic are really struggling to make ends meet these days, and we’re all aware of the thousands of prints in plan chests and flat files. Hopefully it offers an opportunity for new names and voices to emerge who havn’t been tainted by the “scene”. My advice to emerging street artists would be to take it back to the streets for sometime before releasing your first print, because Urban Art 1.0, apart from a few established names, is pretty much dead.

7 Likes

Postet om det på UAA.

2 Likes

Auksjonen avsluttes i morgen kveld - bare å legge inn i kalenderen :slight_smile:

5 Likes

Mulig å gjøre meget gode kjøp her - DotDotDot og Dolk til gi-bort-pris :clap::clap:

1 Like

Da var det over. Mange gode kjøp som ble gjort!

1 Like

Dolk på lerret regner jeg med du mener?

2 Likes

Her er alle resultatene:

Liste

Notis - Håkon Bleken maleriet var del av en annen auksjon.

2 Likes

Takk

For alt som gikk usolgt er det mulig å kontakte Blomqvist og se om det er mulig å fremforhandle en deal :slight_smile:

Diba Pakzamir
Ekspert, kunst og urban kunst
diba@blomqvist.no

3 Likes

Flere av verkene som ikke ble solgt er lagt ut på auksjon igjen:

2 Likes

Ble ikke noe Rolex ut av denne veldedighetsauksjonen her… :banana: :monkey: :dash: :dash: :dash:

1 Like

Auksjonene avsluttes om 30 min+