Jeg har noen filer fra en internasjonal kunstner som jeg synes ser veldig stilige ut. Jeg ønsker å freshe opp rommet mitt med disse kunstverkene.
Spørsmålet mitt er derfor; hvordan stiller dette seg innenfor lovverket?
Jeg er student og skal kun bruke disse til privatbruk. Jeg kan også merke dem slik, for å unngå at noen tror at dette er ekte vare.
Dersom dette er helt ok; hvordan går jeg frem for å få trykket opp dette? Er det en håpløs oppgave å printe ut med a4 eller a3 ark? Bør jeg kontakte en lokal trykkerishappe?
Hei. jeg skumleste artikelen du lenket til. Det ser ut som at denne baserer seg på republisering/ offentliggjøring på nett. Se sitat: "Rettighetshaver har som utgangspunkt rett til å bestemme over sitt bilde ved enhver ny offentliggjøring. "
Jeg har derimot planer om å beholde trykket innenfor mine fire soveromsvegger.
Filen ligger åpent på nett dersom du graver dypt nok, og etter et par fire runder i photoshop ser (digitalt kunstverk) maleriet veldig flott ut. Jeg har derimot ikke sammenlignet min versjon med den originale.
Takk for svar og diskusjon.
Stikkordet er vel samtykke, uavhengig av bruk.
Men selv mener jeg det er flisespikkeri å kopiere for å henge opp hjemme. Ikke noe verre enn å kjøre litt over fartsgrensen, og det er jo greit når man har litt dårlig tid
Er det noen som har erfaring med å få laget screenprint av en fil? Vil jo tro dette kan bli en ganske dyr prosess for kun et bilde, men kunne vært interessant å høre om noen som har noen tips, erfaringer eller tanker om pris.