Utstilling i nye lokaler : Henrik Kleppe og Martin Whatson 19 september

Kollekt åpner i helt nye lokaler i et helt nytt område, i Frognerveien 30. Vi har tatt over gamle Frogner Cigarforretning. I den anledning har Henrik Kleppe og Martin Whatson gått sammen om en felles utstilling hos Kollekt.

Dette er en utstilling med originaler på papp og papir, noe av det beste fra to verdener.

Kleppe har drevet profesjonelt med skateboard siden han var 16 år gammel og er godt kjent i skatemiljøet, men i dag er det kunsten han lever av.

Henrik Kleppe gir gamle arkivfotografier nytt liv som malerier. På denne måten tilfører han et nytt aspekt til fotografiene som først var ment som dokumentasjon, og gir dem en følelse av nostalgi samtidig som han bringer masse punk til det etablerte.

Martin Whatson er en av de store stensilkunstnerne, med økende popularitet internasjonenlt og hjemme. Stensil-teknikken er en parallell til Kleppe`s fotografi, og med sin særegne signatur gir Martin maleriene sine ekstra glød.

Dette er en salgsutstilling med omtrent 15 originale verk, pent innrammet av galleriet.

Ta kontakt ved interesse.

Vi ses torsdag 19. september klokke 18-20

20 Likes

Grattis med nye lokaler Jonas – så deilig å få større plass å boltre seg på. :smiling_face_with_three_hearts:

Gratulerer med nye lokaler @JonasLeborg!
Gleder meg til å se (en dag).

Du skriver ‘Ta kontakt ved interesse’, noe jeg har gjort - både her via PM og via Kollekt sine hjemmesider. Men har ennå ikke fått noe svar tilbake.

Har du en liste med verk og priser?
Spør da jeg ikke har anledning til å være der på åpningsdagen.

Håper å høre fra deg!

1 Like