Utstillinger - Oslo

Synes nesten det er bedre det enn at vip’er har fått kjøpt alt på forhånd. Men det er sikkert kun pga at jeg ikke er vip selv😂

Spørsmål til forumet ang salgsstrategi i forbindelse med utstilling.

Utstillingen står til 21.3, og salg av kunst vil være åpent frem til da. Dersom det er flere kjøpere av ett bilde, vil det avholdes budrunde.

Første gang jeg opplever dette i forbindelse med en utstilling, og synes det er litt snodig. Noen andre meninger/erfaringer?

Prisene er, etter mitt skjønn, heller ikke satt lavt i utgangspunktet. (Muligens feil tråd. Beklager)

Det er i utgangspunktet avtalefrihet på alle handelsavtaler mellom næringsdrivende og forbruker, så det er vel innafor så lenge det er varslet. Hvor vanlig det er kan jeg ikke si noe om. Sist jeg møtte på denne strategien var en flipper med overtenning på Finn.no

1 Like

Fikk mail i dag om Vibeke Slyngstad åpner utstilling i kveld hos OSL - synes hun har blitt bedre og bedre med årene. Har ikke sett en utstilling med henne på mange år, med etter foto av maleriene de siste årene har hun utviklet seg til en av de bedre malerne i sin generasjon. Bilde i denne utstillingen er en videreføring av temaene i utstillingen hos Kristin Hjellegjerde i 2023, som førte til innkjøp av British Museum.

7 Likes

Christian Tunge - Primrose Paths
QB Gallery

21.03 — 28.04.2024

2 Likes

Ida Lorentzen åpner utstilling hos Galleri Haaken 4.april.
Har alltid vært fascinert av hennes malerier og pasteller - føler bildene til Lorentzen skiller seg ut fra de andre norske malerne. Hennes stil som jeg vil sette inn sammen med de amerikanske nyrealistene fra slutten av 1960-tallet som Alex Katz og Leland Bell. Hennes rom har en stillhet og ro i seg, samtidig som de tekniske ferdighetene er i toppklasse. Har dessverre ikke verk av henne, men hun er blant de som står øverst på min ønskeliste.
Utstillingen står til 4.mai, dere som er i nærheten bruk anledningen til å oppleve Lorentzens nye arbeider.


11 Likes

Sikkert ikke for alle her men for en rock’n roll fan som meg er det jo et must

2 Likes

Utstilling fra 1 års masterstudenter på KHIO

2 Likes

Oslo Open '24 27.—28. april

1 Like

Gikk et fint maleri fra Ida på auksjon hos Christiania i fjor høst. Vurdert til 80k, gikk under hammeren for 165k.

1 Like

Emil Ellefsen åpner på Galleri Grotten i dag

Og Lars Gangdal åpner på Atelie

Ida Ekblad med ny utstilling hos Peder Lund fra 1. juni til 31. august
https://pederlund.no/exhibitions/activated-sludge

3 Likes