Vandal på gata?

Har sett mye av Dolks trykk på vegger,dører, hus osv men aldri vandal? Finnes den i gatebildet noen plass ? Hvis ja, noen som har bilder?

Kan ikke huske å ha sett det noe sted, men første gang jeg så det var på Wildlife-utstillingen i Bergen. Sånn sett passer det perfekt inn da Vandal er et selvportrett av Dolk og dette var hans første solo-utstilling i byen han først ble sett på som en kriminell og nå vil folk ha bildene hans innrammet.

Har og lest at det er et selvportrett, er det uttalt, eller noe man tror?

Det ble nevnt i et interjvu med NRK av en som hadde med Wildlife-utstillingen å gjøre. For meg er det ganske logisk da skjerfet signaliserer noe kriminellt, det norske flagget signaliserer det norske samfunn/myndigheter og den lille gutten symboliserer en ung Dolk. At han nå poserer for et bilde symboliserer at nå vil alle kjøpe bilde av den lille gutten som en gang ble sett på som kriminell av norske myndigheter.

1 Like

Det er ikke et selvportrett.

Tøft! @gard , hva legger du i verket? Gøy å høre flere sine tolkninger :smile:

Jeg trodde også dette var et selvportrett.

Var en gallerist som tolket det dithen en gang. Det eneste selvportrettet Dolk har laget er Painter (paint suicide). Men det kan jo alltids hende at han har hatt det liggende i underbevistheten da verket ble laget :wink:

1 Like

Er vel litt av dette som er så bra, hver mann sin tolkning :slight_smile: jeg har 3 Dolk og er ikke fremmed for at alle disse 3 kan være selvportrett, eller at Dolk tar deler av seg selv inn i verkene. For ordens skyld har jeg Winner, idea Painter og Vandal.