Verdi på Helmut Newton litografi

Hei, for et fantastisk forum! Mitt første innlegg her, så «be gentle». Ikke lett å orientere seg for en fotoentusiast uten nevneverdig kunsthistorie eller kunstsamling på veggen. Uansett.

Er i kontakt med en som selger stempelsignert og nummerert litografi av fotografen Helmut Newton. Litografiet er fra samlingen Special Collection og selgeren sier han kjøpte alle de 24 bildene i samlingen som en mappe i Tyskland for seks år siden. Som ivrig hoppbyfotograf med sterk fotointeresse så hadde det vært helt fantastisk å ha et verk av selveste Helmut Newton på veggen. En av flere fotografer som jeg har sett opp til gjennom tidene. Men hva bør man kunne få dette litografiet for og er det ekte vare? Mulig spørsmålet er helt bak mål, men håper allikevel å få napp i form av eventuelle tips eller pekere i andre retninger.

Jeg har følgende info fra selger:

Helmut Newton - "Fashion Photograph , Paris , 1976 "- begrenset opplag (79/200) - stempel signert

Litografi fra en begrenset utgave av en spesiell samling, Rapoport Printing Corporation, New York - 1979

Nummerert med penn nedre venstre hjørne, stemplet, signatur av kunstneren nedre høyre hjørne.

VELDIG GOD TILSTAND! Har aldri blitt innrammet

Tittel på trykk (på motsatt side i kunstnerens håndskrift):
"Fashion Photograph , Paris , 1976 "
Ytterligere data om den begrensede utgaven på revers.

Kopi av en gammel annonse inkludert.

Størrelse på papiret totalt ca. 27 cm x 40,5 cm, bilde ca. 35,5 x 23 cm.

2 Likes

Tusen takk for svar @Axel :raised_hands:t3:

Dette emnet ble automatisk lukket etter 14 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.