Verdivurdering Bærum/Oslo Vest

Hei,

Har arvet noen store, eldre malerier og ville gjerne hatt en verdivurdering, forsåvidt av både ramme og bilde.

Noen som vet hvor det kan la seg gjøre i Bærum/Oslo Vest?

https://www.blomqvist.no/mobile/Om-Blomqvist/Online-vurdering

Takk for tips - har du en aning om hva det vil koste sånn ca for vurdering av et bilde…? Ifm skifte, ikke salg.

Det vet jeg ikke - men det blir fort noen tusen vil jeg tro, slik det er med all konsulentvirksomhet.

Det koster ingenting om du får en online vurdering. Sa må du ta gode bilder og få med signaturen og riktige ramme mål , og står det noe på baksiden av rammen så få med det også, PS. Ikke bruk online skjema, send heller til mailadressen til nettauksjonen ( den står nederst på samme side som verdivurderingssiden. Lykke til! Hilsen Idieh

Det er kun hvis du selger varen via Blomqvist at det ikke koster noe. Hvis du ikke selger via dem, så tar de seg betalt for tid brukt.

“Forhåndsvurderingen avspeiler forventet salgspris på auksjon hos oss. Vi utfører også forsikringstakst og takst for skifte og dette blir fakturert etter medgått tid.”

Hvis du selger varen på nettauksjon så må du betale 20 % av salgspris, men om du har bilder du lurer på om har en verdi så lover jeg at det gratis online vurdering hos både Blomquist og Elgheim hos Grev veddel plass .
Har gjort dette mange ganger… (Noen ganger drar vi til Fornebu hvis vi er fornøyd med online vurderingen og legger ut på nettauksjon, og andre ganger er det enten for lav verdi eller så lavt at de ikke vil selge det engang. Og dette skjer gratis på nett)Men taksering koster penger selvsagt Bare sjekk det ut så ser du det stemmer. :slight_smile:

De skriver at de tar seg betalt på nettsidene sine når de takserer utenom auksjon, så jeg ville nok forholdt meg til det og spurt først hva det koster. Verdivurdering er noe annet, og holder ikke vet et offentlig skifte. Når det er sagt - Blomqvist er proffe, og svarer for det meste raskt.

https://www.blomqvist.no/Om-Blomqvist/Online-vurdering

1 Like

Det stemmer det!:slight_smile: Jeg trodde Ts ønsket en verdivurdering og derav mitt svar. Men du har helt rett ang offentlig skifte,

1 Like

Takk for svar!

Jeg er nok ikke presis nok mtp hva vi trenger/ønsker.

Det er tilstrekkelig med en verdivurdering. Dette er kun til fordeling ved privat skifte,og det er ikke utenkelig at vi selger heller, om ingen av oss ønsker å beholde bildene når vi fordeler videre.

Men jeg kan dobbeltsjekke med Blomquist kanskje, så vi ikke plutselig sitter med en større faktura enn planlagt i postkassen :wink:

1 Like