Verdivurdering - Ma$arati

Hei!

Trenger litt hjelp fra medlemmene her. Jeg har fått tilbud om dette i en byttehandel. For å være helt ærlig kan jeg svært lite om norsk moderne kunst – jeg liker bildet i seg selv, men er usikker på om prisen som er lagt til grunn i annonsen er realistisk eller helt feil. Jeg har undersøkt litt selv og sett på prisene, men blir ikke helt klok. Erfaringsmessig ser jeg at prisene hos FineArt kan variere en del – enten være litt høye eller påvirket av forhold jeg ikke har full oversikt over. Tenkte derfor at dere kunstkjennere kanskje har bedre innsikt i dette.

Er det noen her som kjenner til kunstneren eller verket og kan si noe om verdien?

Mitt inntrykk er at annenhåndsverdien er mye lavere enn utsalgspris og at kunstneren dessverre er tungsolgt. Ikke et marked utenfor Norge og lite omsatt utenfor private markedsplasser.

Nøyaktig annenhåndsverdi vet antakelig andre på forumet her bedre enn meg :slight_smile:

1 Like

Jeg solgte en original (innrammet oljepastell på papir) for om lag et år siden for rett under 25k. Ca 80x100cm, tror jeg.

Hadde 3-4 interessenter over 20k, så en viss interesse er det.

Så, et temmelig ukvalifisert gjett på lerretet du er tilbudt: 45-55k.
Hvis selger kjøpte det i 2018, så betalte han sikkert halvparten av det. Uten at det trenger å ha så stor betydning da.

Syns for øvrig at den siste utstillinga på Fineart muligens er hans sterkeste så langt. Gikk ikke berserk på printeren heller.

3 Likes