Verdivurdering, Pushwagner

Hei,

Nytt medlem her. Jeg skal kjøpe kunst for første gang i mitt liv. Hva synes dere om verdien selgeren har satt på denne Pushwagneren?

https://www.finn.no/169842601

1 Like

10-15k for høyt, men det er jo lov å prøve seg.

Altfor dyrt!

Takk for svar! Så jeg burde vel ikke ut med mer enn enn 18 000 for verket, da? Selgeren skriver:

« I just paid 3000kr for that pushwagner to be reframed and properly sealed with anti acid stuff and art glass so it’s perfect and with uv protection glass :)»

Så det tatt i betraktning kan jeg kanskje strekke meg til 20 000 … Hmm.

Mange av trykkene fra den perioden er ganske slitne, med håndteringsmerker, flekker etc. Jeg ville aldri kjøpt det usett. Er det bra stand og rammet inn med AR-glass (hvis ikke må du i praksis ramme det inn på nytt), så er vel 18-20 et greit sted. Men som med alt som skal kjøpes, prisen styres av tilbud og etterspørsel.

Har handlet Pushwagner trykk i 10 år og vil påstå at du er heldig om du får dette trykket for under 25 000,- I tillegg er dette innrammet, men selger ikke kan forvente å få igjen hele den kostnaden ved salg…

Min verdivurdering tar forbehold om at trykket er i tilfredsstillende stand.

Eventuelt ett meget skarpt førstegangskjøp. Lykke til!

E

1 Like

Det ligger vel 3 av disse til salgs på finn.no nå, billigste til 25.000. Så man trenger nok ikke å være så veldig heldig for å få kjøpt det til under 25.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=169506339

2 Likes

Dette er jo ikke under 25, og har heller ikke påstått at det ikke er mulig å være heldig. Ser igrunnen ikke helt poenget ditt.

Poenget er vel at i markedet nå, så er nok prisen lavere. Var ikke noe mer enn det. Men det er klart at alle som samler Push vil at prisen skal være høyest mulig, og alle som skal kjøpe vil at den skal være lavest mulig. Ikke noe banebrytende her.

5 Likes

Litt høy pris, vil si 20 - 25 er riktig. Et meget bra valg til første kunstkjøp, dette synes jeg er den beste trykkserien til Pushwagner :slight_smile:

2 Likes