Verifisering og pris av Pushwagner

Hei!

Har Honk City av Pushwagner arvet etter min far. Han var lidenskapelig for kunst og kjøpte mange titalls bilder/trykk av mindre og mer kjente kunstnere i sitt liv.

Det jeg har blitt fortalt er at han kjøpte dette bildet av en privat person i Kristiansund (hans hjemby), men at det opprinnelig var kjøpt fra Fine Art.

Dette skal det være dokumentasjon for, men i en hektisk opprydding og flytting av hjemmet hans kan vi ikke finne dette nå.

Så det jeg lurer på er om noen vet om steder som kan verifisere ekthet. Helst i nærheten av Oslo.

Dette er et E.A. D.G.A trykk som i teorien gjør det vanskelig å spore da det ikke er nummerert.
Har vært i kontakt med Fine Art, men de var ikke til hjelp med mindre jeg visste navn på opprinnelig kjøper. Selv har jeg liten tro på at det er en kopi og litt enkelt søk mener jeg selv at innramming også står helt i stil med Fine Art (kan være jeg bommer helt her i forhold til betydning), men uten dokumentasjon skjønner jeg at evt kjøpere kan være skeptiske.

Også prøvd å sammenligne skrift med dokumenterte bilder. Kjennetegn ser man, men er vanskelig når Pushwagner har hatt ekstremt varierende skrift og signatur gjennom årene :sweat_smile:

Vedlegger bilder om det er til hjelp.

Bildet vurderes å selges, men vil helst prøve å verifisere det først.

Samtidig spør jeg gjerne dere som kanskje er mer inn i markedet hva dere ville antatt dette bildet omsettes for nå.

På forhånd takk for gode svar :blush:




i

Selg det gjennom Blomqvist, de verifiserer og får hjelp av Pushwagner sin stiftelse dersom de er i tvil.

En «billig» pris å betale mot et salg. Du får antakelig en mye bedre pris der også (hvis det er ekte) enn om du prøver å selge en EA selv uten dokumentasjon i dagens marked…

3 Likes

Ja som @Gulosten sier, så er nok Blomqvist det lureste.

Ser du om papiret er “grovt” eller blankt som kopipapir? Signaturene er ekstremt varierende. Men ser man veldig nærme på bildene dine, kan det skimtes flere “stoppe merker” i signaturen. Slik jeg har forstått meg på de rundt Push så likte han ikke å signere, dette var kjedelig og bortkastet tid.

Jeg hadde tatt en nærmere titt på det, eventuelt tatt bildet ut av rammen for å kjenne på paipret. Dette gjør de på Blomqvist:)

Uten å skremme noen, så fortalte de meg at de får inn 2-3 bilder i uken som er falske av Push.

Lykke til.

1 Like